اعطای گواهینامه حرفه‌ای بازار سرمایه از اسپانیا

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز خدارحمی امروز در نشستی خبری از اعطای گواهینامه ( دیپلمای ) حرفه ای بازار سرمایه از کشور اسپانیا به متقاضیان خبر داد و افزود: مجموعه سمینارهای عملیات بازار اوراق بهادار از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور ماه سال جاری با محوریت گروه آموزشی BME اسپانیا برگزار می شود.

دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری تصریح کرد: این دوره های آموزشی در دو سطح یک و دو، با مرور جامعی بر کلیه عملیات بازارهای اوراق بهادار از پذیرش و انتشار اوراق و نظارت و تسویه تا تحلیل، عرضه های اولیه و مدیریت پورتفوی، ارزش گذاری مالی رفتاری، طیف گسترده ای از آنچه در بازارهای سرمایه بین المللی عمل می شود را پوشش می دهد.

وی با ارائه گزارش کاملی از نحوه برگزاری مجموعه سمینارهای عملیات بازار اوراق بهادار، یکی از رسالت های کانون نهادهای سرمایه گذاری را تعمیق بازار اوراق بهادار و توسعه همکاری های حرفه ای دانست وگفت: ارتقا و توسعه دانش حرفه ای مدیران و فعالان بازار سرمایه از طریق بهبود آموزش های حرفه ای، توسعه روابط با موسسات آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی از دیگر اهداف جدی کانون سرمایه گذاری ایران(کسا) می باشد.

خدارحمی افزود: تشکیل جلسات، همایش ها، کارگاه ها و دوره های آموزشی جهت تبادل اطلاعات و افزایش سطح دانش مدیران و فعالان بازار سرمایه به ویژه اعضا با هدف توسعه کیفی بازار اوراق بهادار کشور، همکاری با نهادهای مشابه بین المللی و نیز نهادهای آموزشی و پژوهشی مالی بین المللی در راستای توسعه حضور بازار اوراق بهادار کشور در جامعه مالی جهانی و بهره مندی از تجربیات سایر کشورها در بازار سرمایه و بسط فرهنگ سرمایه گذاری و دانش مالی در بین خانوارهای ایرانی از دغدغه های جدی کانون سرمایه گذاری ایران بوده است.

خدارحمی ادامه داد: پس از مذاکرات طولانی با مقامات ارشد بازارهای اوراق بهادارکشورهای اروپایی، یکی از خوشنام ترین اپراتورهای بازار سرمایه در کشور اسپانیا و بخش هایی از آمریکای جنوبی یعنی BME طرف مذاکره قرار گرفت و با انعقاد تفاهم نامه ای مبنی بر بهره مندی از مجرب ترین کارشناسان و متخصصان بازار سرمایه در سراسر اسپانیا و آمریکای جنوبی، یک فرصت استثنایی برای علاقمندان در داخل کشور فراهم شد.

دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: این فرصت استثنایی در کشور و آن هم به صورت محدود در اختیار فعالان و علاقه مندان به مباحث بازار سرمایه، بصورت یکسان با ۲۳ کشور دیگر، توسط گروه آموزش و مشاوره بی ام ای اسپانیا قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: این دوره در هفته ابتدایی شهریورماه و به صورت فشرده، توسط مدرسین آکادمی بورس اسپانیا و یکی از مدیران بخش مدیریت ثروت در موسسه معتبر بارکلی(Barclays) اسپانیا که از موسسات شناخته شده در ارائه دوره های پیشرفته بازار سرمایه در سراسر جهان به شمار میرود، ارائه خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.