اعظم بروجردی:بنیاد حق عمل بیشتری دارد

بنیاد ادبیات نمایشی مرکز هنرهای نمایش نسبت به کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر در جهت ارتقای این حوزه از لحاظ کمی و کیفی حق عمل بیشتری دارد.

اعظم بروجردی،نمایشنامه نویس و کارگردان در خصوص تاسیس بنیاد ادبیات نمایشی که چندی است فعالیت خود را در مرکز هنرهای نمایشی آغاز کرده است و به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:این اتفاق و تاسیس این بنیاد باید سال‌ها پیش اتفاق می‌افتاد؛زیرا کانونی مثل کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر نمی‌توانست بانی باشد و به نوعی حق عمل داشته باشد.
وی افزود: بنیاد ادبیات نمایشی می‌تواند در جهت ارتقای ادبیات نمایشی – چه کمی و چه کیفی- موثر باشد و به نوعی دست بازتری در این خصوص دارد.
بروجردی بیان کرد:مسئله مهم این است که تاکنون باید بیشتر از این که هست به موضوع ضروری چون ادبیات نمایشی و ارتقای آن اهمیت داده می‌شد؛تا این که بخواهیم به مسائلی چون برگزاری جشنواره‌ها بپردازیم.
این هنرمند اظهار کرد:‌این اتفاق من را بسیار خوشحال کرد و به نظرم رویدادی است که برای سال‌های بعد و جریان‌هایی که پس از آن شاهد آن هستیم بسیار مفید و موثر خواهد بود.
وی با اشاره به این که متاسفانه کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر تنها محوریت بر اعضای اصلی دارد،گفت:متاسفانه این کانون که من خودم موسسش بودم؛تنها به اعضای اصلی اهمیت می‌دهد و متون خودشان پذیرفته ، اجرا و حمایت می‌شود.
وی افزود:حتی یک بار برای یک اجلاس دعوت نامه‌ای دریافت نکردم؛اما می‌بینم که کسانی که به عنوان اعضای آن حضور دارند،چه شرایطی را از لحاظ اولویت‌های اجرایی دارا هستند.
بروجردی ابراز کرد:متاسفانه ما هرگاه امری را به دست می‌گیریم این گونه می اندیشیم که همه چیز فردی است و این بسیار تاسف برانگیز است.
وی گفت:وقتی مرکز هنرهای نمایشی بانی شود،می‌تواند بسیار موثر باشد و تجربه ثابت کرده که هرگاه و هرجایی که مدیر نمایش وجود داشته یک اتفاقی هر چند کوچک افتاده و کسی که از خود تئاتری ها نبوده است.
بروجردی ادامه داد:من موسس بنیاد ادبیات نمایشی نبودم،اما به نظرم اتفاقات مثبتی در آن خواهد افتاد اکنون نیز که راه‌اندازی شده بسیار دیر اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد:‌بنیاد ادبیات نمایشی به یک ستون اتکا دارد،اما کانون این اتکا را دارا نیست و این مسئله خود به طور قطع به ارتقای ادبیات نمایشی کمک خواهد کرد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.