اعلام بیشترین کاهش و افزایش قیمت خوراکی‌ها

مرکز آمار بیشترین و کمترین تورم خوراکی ها را اعلام کرد که بر اساس آن برنج ایرانی، روغن نباتی و مایع، گوجه فرنگی، پرتقال، قند و شکر بیشترین کاهش قیمت را بین خوراکی‌ها داشته‌اند.

اعلام بیشترین کاهش و افزایش قیمت خوراکی‌ها

به گزارش ممتاز نیوز، در دی ماه ١۴٠٢ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام رشته آش با ٣,۴ درصد و ماکارونی با ٢.٢ درصد و بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٠.٧- درصد است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام گوشت گوسفند با ١٠,٩ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ٣.٩ درصد و کنسرو تن ماهی با ٣.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ٧,٨ درصد، تخم مرغ ماشینی با ١.٩ درصد و کره پاستوریزه با ١,٧ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٣.٢- درصد و روغن مایع با ١.٨- درصد است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ١٧,٢ درصد، انار با ١٣.٩ درصد و کشمش پلویی با ٧.٨ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خربزه با ١۵.٩- درصد و پرتقال با ۴.۴- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پیاز با ١٧,٧ درصد، قارچ با ۴.٩ درصد و  فلفل دلمه‌ای با ۴.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ١٣.۵- درصد و کدو سبز با ١.٩- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سس گوجه فرنگی با ٣,١ درصد، چای خارجی بسته ای با ١.٨ درصد و رب گوجه فرنگی با ١.۵ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با ٠.۴- درصد و  قند با ٠.٣- درصد است.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.