اعلام جزئیات مصاحبه معرفی شدگان دکتری

اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که اسامی آنها دهه سوم اردیبهشت ماه اعلام می شود، باید به صورت حضوری برای انجام مرحله دوم آزمون به دانشگاه ها مراجعه کنند.

اعلام جزئیات مصاحبه معرفی شدگان دکتری

به گزارش ممتاز نیوز، بر اساس قانون “سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی” سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های دکتری بر اساس یکی از شیوه های آموزشی – پژوهشی و پژوهشی محور صورت می گیرد.

در شیوه آموزشی -پژوهشی محور پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه ها سهم ۵۰، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰، مصاحبه علمی و سنجش عملی نیز ۳۰ درصد تعیین شده است.

همچنین در روش پژوهش محور نیز سهم آزمون کتبی ۳۰درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰درصد، سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰درصد و تهیه طرح واره نیز ۲۰ درصد تعیین می شود.

اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) به همراه جزییات مصاحبه در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم آزمون نیز در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به صورت حضوری برگزار می شود و عدم شرکت در این مرحله از آزمون به منزله انصراف از آزمون وغیبت محسوب خواهد شد.

همچنین دانشگاه ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ خواهد شد.

مجموعا ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز امسال پذیرفته می‌شوند، ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در صورت اعلام ظرفیت پذیرش جدید از سوی دانشگاه‌ها، موارد از طریق سایت این سازمان  به نشانی www.sanjesh.orgاطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.