اعلام حمایت رییس‌جمهوری پاکستان از فلسطین

۳۰ام بهمن ،

رییس‌جمهوری پاکستان بر حمایت قاطع و تغییرناپذیر کشورش از ملت فلسطین تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آصف علی زرداری، رییس‌جمهوری پاکستان در دیدار با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در اسلام‌آباد گفت: پاکستان به حمایت از آرمان فلسطین در هر مجمع و نشستی ادامه خواهد داد؛ همان‌طور که در شصت‌و‌هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آرمان فلسطین و پذیرش فلسطین به عنوان عضو سازمان ملل حمایت کرد.

رییس‌جمهور پاکستان با ابراز ناخرسندی از واکنش منفی رژیم صهیونیستی به موضوع به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل، از این که این رژیم سازمان ملل را به تمسخر گرفته است و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، زرداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت، پاکستان احداث شهرک‌های غیرقانونی را در سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی‌ها به شدت محکوم می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد تا مانع اقدام اسرائیل در احداث شهرک‌های تازه شود.

وی افزود، اگر اجازه داده شود این شهرک‌ها احداث شوند، چنین اقدامی «ضربه مرگ» به راه حل تأسیس دو کشور است.

رییس‌جمهوری پاکستان بی‌احترامی کامل اسرائیل را به قوانین بین‌المللی، سیلی بر صورت جامعه جهانی توصیف کرد.

در همین حال، پاکستان و فلسطین با ایجاد یک کمیسیون مشترک متشکل از وزیران امور خارجه دو طرف برای گسترش همکاری سیاسی کنونی به سایر زمینه‌ها موافقت کردند.

رییس‌جمهوری پاکستان در جریان گفت‌وگو با محمود عباس گفت: این کمیسیون مشترک به زودی تشکیل خواهد شد.

فرحت‌الله بابر، سخنگوی رییس‌جمهوری پاکستان گفت که زرداری همچنین مبلغ یک میلیون دلار برای احداث سفارت فلسطین در اسلام‌آباد اعطا کرده است.

زرداری اعلام کرد، در مذاکره با محمود عباس، طیف وسیعی از مسائل از مبارزه کنونی فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل گرفته تا مسائل دوجانبه و از اوضاع خاورمیانه تا روند متوقف شده صلح خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به دعوت رییس‌جمهوری پاکستان و برای یک سفر سه روزه وارد پاکستان شده است. عباس پس از ورودش به خاک پاکستان مورد استقبال تنی چند از مقام‌های بلندمرتبه پاکستانی قرار گرفت.

این اولین سفر محمود عباس به پاکستان پس از اعطای حق عضویت کشور ناظر غیرعضو توسط سازمان ملل در سال قبل میلادی به فلسطین محسوب می‌شود.

پاکستان یکی از حامیان قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص اعطای این حق به فلسطین محسوب می‌شود. سفر پیشین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پاکستان فوریه ۲۰۱۰ انجام شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.