اعلام زکات فطریه اهل سنت

امام جمعه موقت سنندج گفت: شورای افتای اهل سنت کردستان حداقل زکات فطریه برای هر نفر را ۵۰ هزار تومان اعلام کرده که باید در پرداخت آن تعجیل کرد.

اعلام زکات فطریه اهل سنت

به گزارش ممتاز نیوز، ماموستا سیداحسن حسینی امروز جمعه (سوم فروردین ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در سنندج، با بیان اینکه احسان و زکات در ماه رمضان ثواب ۷۰ برابری نسبت به سایر ایام و ماه‌های سال دارد، اظهار کرد: شان ماه مبارک رمضان به واسطه نزول قرآن کریم است.

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام فرمودند راه سعادت در دنیا و آخرت و راه نجات از حول و هراس روز قیامت  در خدمت قرآن و روزه گرفتن است.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: آیات قرآن از گناهکاران دعوت می کند که هرگز از رحمت خداوند مایوس نشوند و از گناهان خود توبه کنند که خداوند بزرگترین بخشنده و مهربانترین به انسان است.

وی با اشاره به میزان فدیه و زکات فطریه در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: شورای افتای اهل سنت کردستان حداقل زکات فطریه برای هر نفر را ۵۰ هزار تومان اعلام کرده که باید در پرداخت آن تعجیل کرد.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: کسانی که بنا به دلیل مریضی نمی‌توانند روزه خود را قضا کنند فدیه هر روز روزه حداقل ۱۵ هزار تومان است که اگر زیادتر باشد بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کسانی که تا قبل از ماه رمضان روزه خود را قضا کنند دیگر نیازی به پرداخت فدیه ندارند.

امام جمعه موقت سنندج، با خیر مقدم به مسافرین نوروزی اظهار کرد: امیدواریم روزهای خوبی را در استان فرهنگی کردستان طی کنند. مردم کردستان مردمانی فرهنگی و مهمان‌نواز هستند و خوشبختانه امروز این استان و به ویژه شهر سنندج به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شده است.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.