اعلام غیررسمی نتایج انتخابات پارلمانی سوریه/انفجار در مسیر خودروی ناظران بین المللی

خبرگزاری آریا-آخرین خبرها در سوریه حاکی از اعلام غیر رسمی پیروزی فهرست وحدت ملی این کشور در انتخابات پارلمانی و  انفجار در مسیر خودروی ناظران بین المللی است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، آخرین خبرها از انتخابات پارلمانی سوریه حاکی از این است که کمیته‌های قضایی فرعی در استان‌های سوریه، کار شمارش آراء انتخابات پارلمانی این کشور را به پایان برده‌اند و هم‌اکنون سرگرم بررسی دقیق آن برای اعلام رسمی هستند.
نتیجه رسمی در هیچ یک از استان‌ها اعلام نشده اما بنا بر اخبار رسیده، نتایج غیررسمی در چهار استان حلب، سویداء، طرطوس و قنیطره اعلام شده است که اخبار رسیده از پیشتازی “فهرست وحدت ملی” این کشور حکایت می‌کند. این فهرست ائتلاف ۱۰ حزب سوری است که حزب بعث از مهم‌ترین احزاب حاضر در آن است.
میزان مشارکت مردم در برخی از استانهای سوریه از جمله در استان طرطوس بالای ۶۵ درصد گزارش شده است.
خلف العزاوی، رئیس کمیته عالی انتخابات سوریه، اعلام کرد: زمان و مکان جلسه خبری اعلام نتیجه نهایی انتخابات بزودی اعلام می‌شود و حداقل یک روز قبل از آن اطلاع‌رسانی می‌شود و از همه رسانه‌های خبری دعوت به عمل خواهد آمد.
خبر دیگر از برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه حاکی از این است که کمیته قضایی فرعی ناظر بر انتخابات در هر استان سوریه، انتخابات در دو حوزه الظاهریه و عمارات وابسته به منطقه الجوادیه در استان الحسکه را به دلیل برخی تخلفات باطل اعلام کرد و دوباره رای‌گیری به عمل آمد.
همچنین دیروز ( سه شنبه) اعلام شد که در دو حوزه در دمشق نیز انتخابات باطل اعلام و رای‌گیری مجددا برگزار شد.

انفجار در مسیر خودروی ناظران بین المللی
موضوع مهم دیگر این است که در زمانی که دولت سوریه در حال طی کردن فرآیند شمارش آراء انتخابات پارلمانی است، صبح امروز( چهارشنبه) عناصر گروهک‌های مسلح تروریستی در سوریه کاروان ناظران بین‌المللی در این کشور را در ورودی شهر درعا هدف گرفتند.
رابرت مود، رئیس ناظران، نیز در این کاروان حضور داشت. شش نظامی سوریه که وظیفه تامین امنیت کاروان ناظران را بر عهده داشتند، در این انفجار تروریستی مجروح شدند. گفته می شود گروهک تروریستی موسوم به ارتش آزاد سوریه مسولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
روز گذشته کوفی عنان در کنفرانسی خبری و در گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوضاع سوریه تسلیم کرد، اعلام کرد که طرح او ممکن است فرصت آخر برای حل بحران سوریه باشد و هر چند خشونت‌ها کاهش یافته است اما هنوز گروهک های مسلح به رفتارهای خشونت آمیز ادامه می دهند.
رفتارهای خشن گروههای مسلح از جمله انفجار امروز چهارشنبه نشان می دهد که مخالفان نظام سوریه ضمن تائید موفقیت دولت این کشور در برگزاری انتخابات پارلمانی، در صدد هستند با انجام عملیات تروریستی و انفجاری این موفقیت را تحت تاثیر قرار دهند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.