اعلام مشارکت ۶۰ درصدی مردم لیبی در انتخابات پارلمانی

خبرگزای آریا- نتایج نخستین انتخابات پارلمانی لیبی که پس از نزدیک به نیم قرن برگزار شد نشان می دهد ائتلاف نیروهای ملی لیبی پیشتاز این انتخابات است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، مردم لیبی روز گذشته (شنبه) در میان ناآرامی‌های گسترده در بخش‌های مختلف این کشور، در نخستین انتخابات سراسری پس از سرنگونی «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور شرکت کردند.
معترضان در بخش‌های شرقی لیبی که نسبت به تقسیم کرسی‌های مجلس جدید این کشور میان شهرهای مختلف لیبی، آن را ناعدلانه می‌دانستند با حمله به چندین مرکز رای، تعرفه‌های رای را به آتش کشیدند.
منابع مختلف خبری از پیشتازی ائتلاف نیروهای ملی لیبی در این انتخابات و مشارکت ۶۰ درصدی واجدین شرایط در این انتخابات خبر می‌دهند.
در همین حال یکی از معترضان در لیبی که نسبت به برگزاری انتخابات اعتراض و سعی در خارج کردن یکی از صندوق‌های رای از حوزه انتخابیه داشت به ضرب گلوله کشته شد.
مجلس جدید لیبی ۲۰۰ نماینده دارد و وظیفه انتخاب نخست‌وزیر و کابینه آینده این کشور و نیز مهیا کردن مسیر برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۰۲۴ میلادی را نیز بر عهده دارد.

تدوین قانون اساسی جدید لیبی از دیگر وظایف این مجلس است.
کمیسیون انتخاباتی لیبی اعلام کرد ۱.۶ میلیون نفر از ۲.۸ میلیون واجدین شرایط در لیبی که برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند آراء خود را به صندوق‌ها ریختند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.