اعلام منابع امتحانی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان

مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

اعلام منابع امتحانی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش ممتاز نیوز، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ و براساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درخصوص مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، اصلاحات مربوط به منابع و عناوین آزمون به شرح ذیل اعلام می‌شود.
 
موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام:

بخش «۲-۲» شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان مندرج در صفحه ۲۱ دفترچه راهنمای ثبت‌نام:

۱) ماده امتحانی “هوش و استعداد معلمی” طبق اعلام قبلی با ضریب ۳ اعمال می‌شود. جنبه‌های شناختی و تحلیلی این استعداد، با هدف سنجش توانایی‌های ذهنی داوطلبان همانند قدرت درک، تحلیل، استدلال و استنتاج آن‌ها، در کنکور مبنای طرح سؤال قرار می‌گیرد. سئوالاتی از جنس درک مفهوم متن، استدلال بر پایه گزاره‌های منطقی، طبقه‌بندی و تحلیل متغیرها، انجام مقایسه‌های کمی و حل مسائل عددی، نمونه‌هایی از سؤالات این عنوان امتحانی هستند؛ بنابراین با توجه به اینکه هدف از سؤالات مربوط به این عنوان، سنجش توانایی ذهنی و طبیعی است نه سنجش دانش اکتسابی دانش‌آموزان، این عنوان فاقد منبع است.

۲) مادۀ امتحانی “تعلیم و تربیت اسلامی” طبق اعلام قبلی با ضریب ۲ اعمال می‌شود و منابع امتحانی به شرح جدول ذیل است:

۱- سه فصل اول کتاب «مهارت معلمی» استاد محسن قرائتی.
۲- کتاب‌های دین و زندگی متوسطه دوم برای رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و فنی و حرفه‌ای/کاردانش و علوم انسانی

انتهای پیام/


پلاس
علمی و دانستنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.