اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد / آغاز ثبت‌نام از ۲۵ شهریور

اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد / آغاز ثبت‌نام از ۲۵ شهریور

در مجموع ۸۵ درصد پذیرفته‌شدگان در استان محل سکونت خود پذیرفته شده‌اند

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۱ دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: ۴۳۲ هزار و ۳۶۴ نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

دکتر ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج آزمون رشته‌های غیر پزشکی، علوم پزشکی و گزینش نظام آموزشی پاره وقت از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی azmoon.com اعلام شد، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت و ارائه اطلاعات لازم شامل مشخصات فردی، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه ،کارنامه آزمون خود را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه در این آزمون مجموعا ۸۳۵ هزار و ۴۵۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ درصد داوطلبان در سر جلسه آزمون حاضر بودند که ۶۵ درصد از داوطلبان حاضر در جلسه پذیرفته شده‌اند.

اقبالی با اشاره به پذیرش ۳۴۵ هزار و ۶۹۹ داوطلب در آزمون غیر پزشکی، گفت: ۳۳۵ هزار و ۶۵ داوطلب نیز در آزمون رشته‌های پزشکی پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: همچنین ۵۳ هزار و ۱۰۰ داوطلب در دوره‌های پاره وقت کنکور ۹۱ پذیرفته شده‌اند.

شانس مجدد پذیرش برای قبول نشدگان

رییس مرکز آزمون با اشاره به تغییر در نحوه پذیرش در انتخاب هفتم برای کنکور امسال، تصریح کرد: در آزمون سراسری سال ۹۱ انتخاب هفتم توسط دانشگاه انجام نشده است و پذیرفته‌شدگان فقط در یکی از انتخاب‌های اول تا ششم آزمون غیرپزشکی و یا یکی از انتخاب‌های چهارگانه نظام پاره وقت پذیرفته شده‌اند.

بر این اساس برای آن دسته از داوطلبانی که پذیرفته نشده‌اند، امکان انتخاب رشته شهر مجدد از میان رشته شهرهایی که ظرفیت پذیرش آنها تکمیل نشده است فراهم می‌شود که چگونگی انتخاب رشته شهر مجدد توسط این دسته از داوطلبان طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

پذیرش اکثر داوطلبان در انتخاب اول و در محل سکونت

اقبالی با بیان اینکه اکثریت پذیرفته شدگان آزمون سراسری دانشگاه آزاد در انتخاب اول خود پذیرفته شده‌اند، خاطر نشان کرد: به گونه‌ای که در آزمون‌های غیر پزشکی، پزشکی و پاره وقت به ترتیب ۶۵ درصد، ۵۴ درصد و ۸۳ درصد پذیرفته شدگان در انتخاب اول خود پذیرفته شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت پذیرفته شدگان کنکور امسال در استان محل سکونت خود پذیرفته شده‌اند، گفت: در مجموع ۸۵ درصد پذیرفته‌شدگان در استان محل سکونت خود پذیرفته شده‌اند که درصد پذیرش بومی برای داوطلبان زن این آزمون ۸۶ درصد و برای داوطلبان مرد ۸۳ درصد بوده است.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته شدگان از ۲۵ شهریور

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام پذیرفته شدگان این آزمون از ۲۵ شهریور ماه خبر داد و افزود: داوطلبان می‌توانند تا ۳۰ شهریور برای ثبت‌نام به واحدهای دانشگاهی محل پذیرش خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به مجموع ۲۱ نفر برتر ۷ مجموعه امتحانی کنکور ۹۱ گفت: از میان نفرات برتر ۱۳ نفر زن و ۸ نفر مرد هستند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.