اعلام نحوه برگزاری مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال

فدراسیون جهانی والیبال نحوه قرارگیری تیم میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها در جمع هشت تیم برتر را مشخص کرد.

اعلام نحوه برگزاری مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال

به گزارش ممتاز نیوز، لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۳ در گروه مردان از ۱۶ خردادماه سال جاری آغاز می‌شود و یکم مردادماه با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. رقابت‌های گروه زنان نیز از روز سه‌شنبه نهم خردادماه آغاز و تا یکشنبه ۲۵ تیرماه پیگیری خواهد شد.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان با حضور ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

در دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال، هر تیم ۱۲ مسابقه خواهد داشت و نتایج در یک جدول محاسبه می‌شود.

فدراسیون جهانی والیبال نحوه قرارگیری میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را در بین هشت تیم برتر مشخص کرد که اگر تیم میزبان در بین رتبه‌های نهم تا شانزدهم باشد، در جایگاه هشتم جدول قرار می‌گیرد. اما اگر تیم میزبان مرحله نهایی در رتبه‌های اول تا هشتم جدول مرحله گروهی باشد، جایگاهش برای مرحله نهایی تغییری نخواهد کرد.

بدین ترتیب برنامه مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان (۲۸ و ۲۹ تیر) به دو شکل زیر است:

در صورتی که لهستان در جایگاه نهم تا شانزدهم جدول مرحله گروهی قرار گیرد:

تیم نخست جدول – میزبان (لهستان)

تیم دوم جدول – تیم هفتم جدول

تیم سوم جدول – تیم ششم جدول

تیم چهارم جدول – تیم پنجم جدول

در صورتی که لهستان در یکی از رتبه‌های اول تا هشتم جدول مرحله گروهی قرار گیرد:

تیم اول جدول – تیم هشتم جدول

تیم دوم جدول – تیم هفتم جدول

تیم سوم جدول – تیم ششم جدول

تیم چهارم جدول – تیم پنجم جدول

۳۱ تیرماه و در مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها، برنده دیدار تیم‌های اول و هشتم به مصاف برنده دیدار تیم‌های چهارم و پنجم می‌رود و در دیگر مسابقه این مرحله نیز برنده دیدار تیم‌های دوم و هفتم با برنده دیدار تیم‌های سوم و ششم روبرو خواهد شد.

در نهایت روز یکشنبه یکم مردادماه برنده دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی در دیدار نهایی برای کسب مقام قهرمانی به مصاف هم خواهند رفت و تیم‌های بازنده نیز برای مقام سومی با یکدیگر روبرو می‌شوند.

تیم ملی والیبال ایران تمرینات خود را برای حضور شایسته در این رقابت‌ها از ۲۷ فروردین در سالن فدراسیون آغاز کرده است.

تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و چهار دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد، در سال ۲۰۲۳ و در دهمین حضور خود برای دومین بار با سرمربی ایرانی (بهروز عطایی) شرکت می‌کند.

مردان والیبال ایران در هفته نخست مرحله مقدماتی این رقابت‌ها ۱۶ تا ۲۱ خرداد در شهر ناگویای به ترتیب به مصاف ژاپن (میزبان)، لهستان، چین و اسلوونی می‌روند.

ملی پوشان والیبال کشورمان در هفته دوم ۳۰ خرداد تا سوم تیر در شهر روتردام به مصاف آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند می‌روند و در هفته پایانی مرحله مقدماتی ۱۴ تا ۱۸ تیر در آناهایم آمریکا مقابل فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا صف‌آرایی خواهند کرد.

شهر گدانسک لهستان میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان است که هفت تیم برتر و میزبان از ۲۸ تیر تا یکم مرداد برای مقام‌های اول تا هشتم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.