اعلام نرخ کمباین‌ جهت برداشت غلات

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: باتوجه به اینکه برخی کشاورزان در زمینه نرخ برداشت کمباین دچار سردرگمی و ابهام در بخش ساعتی هستند، بهای نرخ ساعتی اعلام شد.

اعلام نرخ کمباین‌ جهت برداشت غلات

به گزارش ممتاز نیوز، عباس تخم‌افشان اظهار کرد: قبل از شروع فصل برداشت محصولات زارعی، ستاد برداشت در سطح استان و این شهرستان تشکیل و نرخ برداشت غلات گندم و جو توسط کمباین ها با هماهنگی وزارت متبوع مصوب و ابلاغ شد.

وی افزود: نرخ برداشت محصولات گندم و جو به دلیل انواع کمباین‌ها، در سال زراعی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱، به صورت ساعتی و هکتاری محاسبه می‌شود که ۹۰ درصد کشاورزان این شهرستان ملاک بر مبنای ساعتی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه تصریح کرد: براین اساس نرخ برداشت کمباین کاه‌کوب در مزارع گندم و جو ( آبی و دیم) با کمباین‌های متوسط به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ پنج میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، نیمه سنگین پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سنگین وارداتی ۱۱ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: نرخ برداشت در مزارع گندم و جو با کمباین‌های کاه‌کوب داخلی در هر هکتار بر مبنای ۲ ساعت کار معادل ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و چهار ساعت ۲۰ میلیون ریال، نوع سنگین وارداتی هر هکتار بر حسب یک ساعت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۲ ساعته ۲۵ میلیون ریال تعیین شده است.

تخم افشان بیان کرد: باتوجه به اینکه نرخ‌های مصوب شده به بخشداران شهرستان گناوه منعکس شده، کشاورزان در صورت ابهام می‌توانند با مراجعه حضوری به جهاد کشاورزی و یا شماره تلفن ۰۷۷۳۳۱۴۴۲۰۲ نسبت به دریافت مشاوره اقدام کنند.

وی تعداد کشاورزان این شهرستان را یک هزار و ۳۱۸ نفر و اراضی کشاورزی را ۷۵ هزار هکتار عنوان کرد.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.