اعلان وضعیت فوق العاده در میانمار

۱۴فروردین۱۳،

به گزارش صراط،مقامات میانمار برای جلوگیری از تسری خشونت ها در سه شهر میانمار محدودیت ساعت عبور و مرور تعیین کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس نوشت؛ مقامات میانمار پس از بروز خشونت علیه مسلمانان در سه شهر این کشور محدودیت ساعت عبور و مرور تعیین کردند. یکی از دلایل این تصمیم جلوگیری از تسری خشونت به شهر بزرگ یانگون بوده است. بر طبق اعلامیه انتشار یافته از سوی دولت محدودیت ساعت عبور و مرور از ۶ عصر تا ۶ صبح تعیین شده است.

تلویزیون دولتی میانمار از بروز حوادثی در سه شهر در منطقه باگو خبر داد که در ۱۵۰ کیلومتری شهر یانگون قرار دارند. آخرین حملات مربوط به دوشنبه شب بود که بر اساس گزارشات گروهی اقدام به آسیب رساندن به یک مسجد، چندین فروشگاه و خانه کردند. یکشنبه شب نیز گزارشات مشابهی از دو شهر اوتفو و مین هیا مخابره شد.

هرچند مقامات میانمار در گزارشات خود از واژه ساختمان مذهبی استفاده کرده بودند اما مشخص بود که مساجد هدف حمله گروه های خشونت طلب قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه انتشار یافته از سوی دولت در سه شهر ذکر شده محدودیت در ساعت رفت و آمد تعیین شده و تجمعات عمومی، سخنرانی و راهپیمایی ممنوع اعلام شده است.

شروع ناآرامی ها به هفته قبل باز می گردد که گروهی از بودائی ها اقدام به آتش زدن خانه ها و مساجد مسلمانان میانمار کردند. یکی از روزنامه های میانمار نیز روز سه شنبه از کشف ۸ جسد دیگر در میختیلا خبر دادند. خشونت علیه مسلمانان میانمار به حدی شدید بود که طی سه روز ناآرامی دست کم ۴۰ تن جان خود را از دست دادند.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.