افتتاحیه نخستین جشنواره ملی زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه برگزار شد/ رونمایی از سایت ملی ریحانه

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون سرمایه اجتماعی مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: برای تبیین و جا اندازی اقتصاد مقاومتی در جامعه نیازمند تبیین فرهنگ مقاومتی هستیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، نشست خبری و افتتاحیه نخستین جشنواره ملی زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه، عصر امروز در موزه ملی ایران با حضور پروین هدایتی معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان ریاست جمهوری، محسن جلیلی دبیر جشنواره زنان و فاطمه فراهانی مشاور وزیر کار و امور اجتماعی برگزار شد.

پروین هدایتی معاون سرمایه اجتماعی مرکز امور زنان ریاست جمهوری در تشریح نقش زنان در اقتصاد مقاومتی به آیه هفت از سوره منافقون اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها ترفند تازه‌ای برای ما نیست و پیشینه‌ای ۱۴۰۰ساله دارد و دشمنان هروقت که خواستند ما را تضعیف کنند از حوزه اقتصاد فشار وارد آوردند.

وی هدف از برگزاری نشست خبری در خصوص جشنواره ملی زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه را استفاده از بیان هنری و انتقال آن به آحاد جامعه به خصوص زنان جامعه عنوان کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند “هر پیامی، هر دعوی و هر انقلابی که در قالب هنر بیان شود، شانس و گسترش و ماندگاری خواهد داشت” و این پیامی است که هنرمندان با استفاده از آن می‌توانند با بیان هنری، مفاهیم را به جامعه انتقال دهند.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز زنان ریاست جمهوری تصریح کرد: اتخاذ رویکردهای اقتصادی ناشی از وضعیت کلی کشور و تمرکز بر حملات و توطئه‌های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و از کار انداختن توان حرکتی جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه این نکته را دریافت کرده ودر آغاز هر سال با نام گذاری‌ها و تأکید ویژه برمسائل اقتصادی، کارآفرینی، اشتغال، تولید، بهره وری و مقابله با تورم براین امر تأکید کردند.

هدایتی افزود: اهمیت صادرات و حضور اثربخشی که باید عموم مردم در تولید و اقتصاد داشته باشند نیازمند نوآوری و طرح مباحث اقتصادی است.

وی با اشاره به سند چشم انداز ۲۰ ساله گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به شناخت و اشراف در جامعه، امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاشتند و بر تحقق رشد ۸ درصدی تأکید دارند، چرا که ایشان بر این امر واقف هستند که عرصه اقتصادی، متکی بر رشد است و مسائلی مانند تورم از عوارض و فقدان رشد اقتصادی است.

هدایتی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید طوری طراحی شود که در برابر دشمنی‌ها مقاومت کند، افزود: در این رابطه، “اقتصاد مقاومتی” پایه ریزی شد که باید الگوی اقتصاد مقاومتی، ویژگی‌هایی مانند مردمی سازی اقتصاد بر پایه سرمایه انسانی باشد.

وی تأکید کرد: در اقتصاد مقاومتی باید ایجاد نظام‌های جمعی میان فعالیت اقتصادی در حوزه کار و سرمایه مدنظر قرارگیرد.

هدایتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، مساوی با ریاضت اقتصادی نیست، بلکه صرفه‌جویی را به ذهن متبادر می‌سازد.

وی ادامه داد: مسئله مهم، تغییر جهت از مصرف کالای لوکس و تحمیل کالاهای وارداتی به سمت استفاده از کالاهای داخلی است و باید از کالاهای لوکس پرهیز کنیم.
هدایتی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی به معنای کاهش فشار است و نه تحمیل فشار تأکید کرد:  تحریم‌ها هدیه‌ای است که دشمن به ما عرضه کرده تا منجر به ایستادگی مردم بر روی پای خود شود.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان ریاست جمهوری اظهار داشت: برای تبیین و جا اندازی اقتصاد مقاومتی در جامعه نیازمند تبیین فرهنگ مقاومتی هستیم و زبان انتقالی، زبان بسیار مهمی است، لذا باید بتوانیم الگوهای خود را موافق‌سازی کنیم تا ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی شود.

وی در تشریح نقش گروههایی که ماهیت شغلی و برنامه سازی اقتصاد دارند، گفت این گروه اتلاق می‌شود به خانم‌هایی که ماهیت شغلی آنها اقتصادی نیست و همچنان مایلند که در این عرصه نقش داشته باشند.

هدایتی در تشریح نقش زنان تصریح کرد: زنان مدیران اقتصادی خانواده و سامان دهنده مالی خانواده هستند. زنان بعنوان تربیت کننده نسل آینده، وظیفه خطیر فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان را برعهده دارند و همچنین مفاهیم و به خصوص فرهنگ مقاومتی را باید به فرزندان خود و نسل آینده منتقل کنند.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به سیره و عمل حضرت زهرا(س) تأکید کرد: به لحاظ ادبیات امروزی، باید ایشان را نمونه یک زن خانه دار به حساب آورد و این حضرت باید الگو و راهگشای زنان ما در امر مدیریتی باشد.

هدایتی خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت مرکز امور زنان خانواده و مرکز جامع توانمندسازی زنان ریاست جمهوری برگزار می‌شود که از اهمیت خاصی برای فرهنگ سازی در جهت اقتصاد مقاومتی برخوردار است.

لازم به ذکر است که در این مراسم، از سایت ملی ریحانه به آدرس( www.jmreyhane.ir ) رونمایی شد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.