افتتاح بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر درمازندران

۲۸م آذر ،

رئیس جمهور با حضور در دانشگاه نوشیروانی بابل ازطریق ارتباط مستقیم تلویزیونی با محل یکی از طرحهای مسکن مهر در شهرستان فریدون‌کنار، همزمان ۱۱ هزار و ۳۲ واحد مسکن مهر را در استان مازندران افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر؛  در این ارتباط مستقیم کنفرانسی کلید یکی از واحدهای مسکونی مسکن مهر به صورت نمادین در اختیار مالک آن در شهرستان فریدون‌کنار قرار گرفت.

همچنین آقای احمدی‌نژاد در جریان سفر به استان مازندران در محل دانشگاه نوشیروانی بابل از ثبت آیین های عاشورایی استان مازندران در فهرست آثار ملی ناملموس (معنوی) کشور رونمایی کرد.بیست عنوان از آیینهای عاشورایی در استان مازندران شناسایی و در فهرست آثار معنوی ثبت شده است.این آیینها از جمله آیینهایی است که عشق مردم مازندران را به اباعبدالله‌الحسین (ع) نشان می دهد.

 آقای احمدی‌نژاد پیش از این در دانشگاه شیروانی بابل از سامانه تصفیه شیرابه زباله و پسماندهای ویژه رونمایی کرد.در این مراسم که سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و امام جمعه بابل نیز حضور داشتند، رئیس جمهور با گزارش متخصصان و دست اندرکاران از عملکرد این سامانه اطلاع یافت.
مدیریت پسماند زباله و شیرابه و تبدیل آن در مرحله اول به آب قابل کشاورزی و حتی امکان شرب پس از تصفیه نهایی، هزینه پایین، قابلیت حمل و طراحی و ساخت نانو غشاها در داخل کشور از مزایای این سیستم به شمار می‌رود.
همچنین لجن تولید شده در این سیستم بعد از تبخیر به عنوان کود قابل استفاده است.
این سامانه از ترکیب دو سیستم بیو رآکتور غشایی و نانو فیلتراسیون مقاوم در برابر حلالها اولین بار در کشور اجرا می‌شود.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.