افتتاح «طرح ملی» استاد بشر گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

تهران/ واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۱۶
طرح ملی «استاد بشر» گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی در مراسمی در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی افتتاح شد.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما؛ برنامه های این طرح به همت سازمان دانشجویان ایران جهاد دانشگاهی از امروز در۱۵استان برگزار می گردد.
در مراسم امروز علاوه بر رونمایی از پایگاه ایرانی مفاخر به نشانی www.mafakher.net، از پوستر و نقشه مسیر زندگی خواجه نصیرالدین طوسی پرده برداری شد.
انتشار مجموعه مقالات منتخب مروری بر زندگی و آثار خواجه نصیر الدین طوسی، ‌سخنرانی و نشست های تخصصی و کارگاه نجوم، ‌نشست نقد و بررسی کتاب اخلاق ناصری، جشنواره علمی هنری استاد بشر و اردوهای علمی فرهنگی بازدید از رصدخانه، ‌موزه و کتابخانه مراغه از دیگر برنامه های گرامیداشت خواجه نصیرالـدین طوسی است که تا ۵ اسفند به تدریج برگزار می گردد.
رییس جهاد دانشگاهی در این مراسم در سخنانی با تاکید بر گرامیداشت دانشمندان و مفاخر ایرانی گفت: تلاش می کنیم با معرفی دستاوردهای علمی و سیاسی استاد بشر خواجه نصیر الدین طوسی، ‌خودباوری و غرور ملی را در جوانان کشور افزایش دهیم.
دکتر محمد حسین یادگاری با اشاره به دستاوردهای آموزشی پژوهشی و فرهنگی نهاد انقلابی و غیر دولتی جهاد دانشگاهی در۳۲سال قبل گفت: معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان ایران در نظر دارند با ترویج فرهنگ گردشگری؛ جوانان را علاوه بر طبیعت با چـــــهره های ماندگار ایران در سراسر آشنا نمایند.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.