افتتاح نمایشگاه دستاوردهای کارآموزان فنی‌حرفه‌ای استان تهران

نمایشگاه دستاوردهای کارآموزان مراکز آموزش فنی‌حرفه‌ای استان تهران با حضور همسر و فرزند شهید رضایی نژاد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتعال ایسنا، حمیدرضا خانپور در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در سیزدهمین دور از مسابقات ملی مهارت سه رشته خیاطی، آشپزی و شیرینی‌پزی را در مرکز فنی‌حرفه‌ای شماره ۹ شهید چمران برگزار کردیم و برای سال آینده هم در نظر داریم که بیشتر رشته‌های فنی را در این مرکز گسترش بدهیم.

وی از برگزاری ۱۰ رشته الکترونیک، فناوری اطلاعات، تراش، فلز cnc، جوشکاری، فناوری خودرو و برق صنعتی و ساختمان در سال آینده خبر داد.

خانپور گفت: درصدد هستیم که سال آینده بخش خصوصی را میزبان مسابقات کنیم تا از امکانات و کمک‌های بخش خصوصی در این بخش استفاده شود.

مدیر کل آموزش فنی‌حرفه‌ای استان تهران در ادامه ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم میان مهارت‌آموزان، اعتلای ارزش کار در میان جوانان، ایجاد فرصت تبادل اطلاعات فنی حرفه‌ای میان جوانان و فراهم کردن زمینه اشتغال مولد و پایدار را از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت برشمرد.

وی در عین حال توسعه بخش خصوصی با هدف گسترش فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، تامین شرایط شرکت حرفه‌آموختگان در صحنه‌های رقابت ملی و بین‌المللی و ایجاد فرصت‌های مناسب برای شکوفایی استعدادهای فنی و حرفه‌ای جوانان را از دیگر مزیت‌ها و اهداف برگزاری مسابقات ذکر کرد.

خانپور با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ آلمان اظهار کرد: مسابقات جهانی مهارت به صورت دوسالانه و مسابقات ملی مهارت به صورت سالانه در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که نفرات برتر مسابقات ملی مهارت در اردوهای آمادگی شرکت کرده و در پایان برگزیدگان به مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند.

وی پاداش نفرات اول مسابقات ملی مهارت را ۱٫۵ میلیون تومان، نفرات دوم یک میلیون و نفرات سوم را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در مراسم گشایش نمایشگاه دستاوردهای کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای استان تهران که با حضور همسر و فرزند (آرمیتا)شهید هسته‌یی رضایی‌نژاد و کوروش پرند معاون وزیر تعاون ـ کار و رفاه اجتماعی و لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نمایشگاه گذر مهارتی نیز برگزار و همزمان با آن از اولین گواهینامه طرح مهندسان فردا رونمایی شد.

نمایشگاه تولیدات کارآموزان مراکز فنی‌حرفه‌ای استان تهران در مرکز فنی‌حرفه‌ای شماره ۹ شهید چمران واقع در افسریه شهرک مشیریه، بلوار بوعلی هم‌اکنون دایر است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.