افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فن‌آوری ایران در لبنان به مناسبت روز ملی فن‌آوری هسته‌یی

۲۱فروردین۱۳،

همزمان با روز ملی فن‌آوری هسته‌یی، نمایشگاه دستاوردهای علمی و فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران با حضور سفیر و مسوولان نهادهای رسمی کشورمان در لبنان، مسوولان و اعضای بسیج معلمین و بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان مجتمع آموزشی شهید چمران بیروت و هم‌چنین مدیران مجموعه مدارس المهدی لبنان، در محل مجتمع آمورشی پسرانه شهید چمران و به میزبانی سرپرستی مدارس ایران در سوریه، لبنان و اردن افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غضنفر رکن‌آبادی در این مراسم با تشریح سیاست‌های دوگانه غرب برای جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌یی صلح‌آمیز و قانونی کشورمان و روند مذاکرات هسته‌یی با کشورهای ۱+۵، تصریح کرد: بر اساس خط مشی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، چنان چه حق غنی‌سازی برای ایران به رسمیت شناخته شود، مسیر گفت‌وگوها سهل و سریع خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به رویکرد غیرمنطقی کشورهای غربی در ابراز بی‌اعتمادی به نیات جمهوری اسلامی ایران علیرغم دو سال و نیم تعلیق داوطلبانه فعالیت‌های هسته‌یی، در دولت نهم تصمیم به ازسرگیری این فعالیت‌ها گرفته شد و با اتکاء به دانش بومی و عزم ملی ملت شریف ایران مسیر پیشرفت و تکامل در عرصه فن‌آوری هسته‌یی پیموده شد.

سفیر کشورمان ضمن تقدیر از تلاش‌های دانشمندان جوان و سخت‌کوش کشورمان درجهت سرافرازی هرچه بیش‌تر جمهوری اسلامی و به زانو درآوردن مخالفان این نظام مقدس، یاد شهدای هسته‌یی کشور، شهیدان علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی روشن، را گرامی داشت.

غضنفر رکن‌آبادی با اشاره به پیشرفت‌های بزرگ علمی و فن‌آوری در ایران با وجود فشارها، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان، تأکید کرد بر اساس تجربه، هرگونه تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای رویارویی با ایران اسلامی محکوم به شکست است.

نمایش مراحل چرخه تولید سوخت هسته‌یی و توضیحاتی پیرامون کاربردهای صلح‌آمیز فن‌آوری هسته‌یی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید معلمان و دانش‌آموزان لبنانی و ایرانی دایر خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.