افتتاح همزمان ۱٫۵ میلیون واحد مسکن مهر بعد از نوروز/ ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بیش از تعداد خانوارها در کشور

۲۴م اسفند ،

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به استان اراک، “علی نیکزاد” وزیر راه و شهرسازی امروز ظهر در مراسم افتتاح پالایشگاه نفت امام خمینی شازند اظهار داشت: توسعه حمل و نقل سبب رشد در هر منطقه‌ای است لذا بدون ارتباط، توسعه وجود ندارد.
 
وی افزود: ایجاد مسکن سبب کاهش تورم و  پیشرفت شده لذا تحقق این دو امر سبب کاهش تورم، تحکیم بنیان خانواده و تسهیل در امر ازدواج خواهد شد، لذا کار مسکن مهر در دولت احمدی نژاد کار انقلابی و اسلامی بود که شکل گرفت.  
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم تاکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ واحد در قالب مسکن مهر در سرتاسر کشور ساخته شده است که از این مقدار  ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد در اوایل سال ۹۰ افتتاح شد.  
 
نیکزاد با اشاره به آخرین آمار انجام شده از سوی سازمان آمار در سال ۹۰ گفت: طبق این آمار ۲۱٫۲ میلیون خانوار در کشور در شهر و روستا زندگی می‌کنند لذا طبق این آمار تعداد واحدهای مسکونی حدود ۲۱٫۶ میلیون است.  
 
وی ادامه داد: این اولین بار است که در کشور طبق آمار ثبت شده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بیش از تعداد خانوارها در کشور ساخته شده است.  
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا پایان دولت دهم و بعد از ایام نوروز ۱٫۵ میلیون واحد مسکن مهر در سرتاسر کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 
نیکزاد با بیان اینکه در استان اراک ۷۸ هزار واحد مسکن مهر آغاز به ساخت شده است، اظهار داشت: برای این تعداد واحدها ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده لذا از این تعداد تاکنون ۳۶۰ هزار واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.  
 
وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مسکن مهر توسط رئیس‌جمهور که امروز صبح در شهر اراک انجام شد، گفت: امروز ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر توسط رئیس‌جمهور در پروژه‌ای و در شهرک امام صادق افتتاح شد.
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: ۲۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر تا آخر شهریور ماه سال ۹۲ در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.  
 
نیکزاد با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده طی این سفر گفت: پروژه‌های مسکن مهر، رفع نقاط اتفاق‌خیز، احداث تقاطع غیرهم‌سطح و ایجاد ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی است.  
 
وی خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد راه روستایی این استان آسفالت شده که در این بخش ۶۶۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. 

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.