افتتاح یک حوزه علمیه جدید در لبنان

خبرگزای آریا- مدرسه علمیه بقیه الله(حج) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم سفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گشایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه، در این مراسم، جمعی از شخصیت های دینی و اجتماعی لبنان به ویژه نبطیه حضور داشتند.
سید هاشم صفی الدین در این مراسم بر ضرورت توجه به علم، فرهنگ و بصیرت در جامعه تاکید کرد و گفت: شرایط کنونی ایجاب می کند که از شرایط پیرامون به درستی اطلاع و آگاهی داشته و جریان های کینه توز که آرمان و فرهنگ ما را نشانه رفته اند زیر نظر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید از حقوق خود به خوبی دفاع کرده و در برابر جریان های مهاجم مقاومت کنیم افزود: همان طور که اندیشه مقاومت تاکنون جواب داده و موجب پیروزی گشته، بعد از این نیز چنین خواهد بود و هیچ جریانی در دنیا نمیتواند حقوق مان را از ما سلب کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سوریه اشاره و تصریح کرد: جریان ظلم و استکبار در عین حال که ادعا می کند برای جلوگیری از جنگ تلاش می کند اما عملا به دنبال جنگ داخلی در سوریه است و برخی افراد نیز در این ماجرا، خود را به خدمت غرب و مصالح غرب درآورده اند.
وی سفر یکی از مسئولان آمریکایی به لبنان و نشست موسوم به دوستان سوریه در پاریس از این نوع اقدامات ظالمانه برای جنگ داخلی در کشورهای منطقه توصیف کرد و گفت: ما به شدت طرح فرستاده آمریکا را که به دنبال فتنه انگیزی در آمریکاست رد می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسان سویدان از فضلای لبنانی مقیم حوزه علمیه قم نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
وی در سخنان خود بر تمسک به حق و حقیقت در مواجهه با ظلم و ظالمین تاکید کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.