افت تحصیلی در کودکان خجالتی بیشتر است

۱۴ شهریور – ۰۴:۳۰:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

کودکان بیش از حد خجالتی در مهدکودک و پیش دبستانی بیشتر از کودکان پرحرف و خشن در معرض خطر نقطه ضعف تحصیلی قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، به نقل از نشریه آنلاین روان‌شناسی مدرسه، محققان دانشگاه میامی با انجام مطالعات خود دریافتند که نمایش رفتارهای خجالت‌گونه و گوشه گیرانه در اوایل سال مهدکودک و پیش‌دبستانی در برخی از کودکان شروع می‌شود که با پایین‌ترین مهارت‌های علمی و کندترین پیشرفت‌های آموزشی در طول سال همراه می‌شود.
براساس این گزارش محققان افزودند که کودکان خجالتی که بسیار درونگرا هستند تمایل دارند از سر کلاس درس ناپدید شوند که در نهایت در فعالیت‌های کلاسی تعامل نکرده و میزان یادگیری آنها در طول سال کاهش می‌یابد و این در حالی است که کودکان پر سر و صدا و مخل نظم به احتمال زیاد می‌توانند با جلب توجه معلم از استراتژی‌های آموزشی خاص بهره گیرند و بهتر پیشرفت کنند.
نتایج حاصل از این گزارش همچنین می‌افزاید: آماده کردن کودکان برای آموزش فقط شامل یاد دان الفبا نمی‌شود و داشتن آمادگی اجتماعی و عاطفی نیز به همان اندازه مهم است. به گفته محققان تحقیقات جدید می‌تواند توسعه بخش مداخلات و انجام تمرینات کلاسی به طور متناسب با نیازهای کودکان مختلف باشد و آموزش‌های مناسب و حرفه‌ای تری را برای معلمان فراهم کند تا کودکانی که به کمک نیاز دارند بهتر شناسایی شوند که این امر به ویژه در اوایل دوران کودکی بسیار مهم است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۴۱۶۳۰۴۶۶۴۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.