افخم: تحریم تازهی علیه ایران اعمال نشده است/ اعلام اسامی شرکتهای تازه به معنای نقض توافق ژنو نیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد: اقدام وزارت خزانه داری امریکا هیچ ارتباطی با اعمال تحریمهای تازه علیه ایران نداشته است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد: اقدام وزارت خزانه داری امریکا هیچ ارتباطی با اعمال تحریمهای تازه علیه ایران نداشته است .

مرضیه افخم در گفت و گو با ایران خبر ، دربارهٔ اقدام اخیر وزارت خارجه آمریکا گفت: اعلام اسامی تازه شرکتهای ناقض تحریمها علیه ایران ، به معنای اعمال قانون تازه تحریم نیست .

وی در ادامه گفت : در واقع  اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در راستای همان قانونی است که پیش از این نیز وجود داشت و تنها نام شرکتهای تازه ناقض تحریم اعلام شده است.

افخم گفت : بعضی از رسانه ها به گونه ای فضا سازی کردند که گویا کنگره تحریم تازهی علیه کشورمان اعمال کرده است در صورتیکه هنوز چنین اتفاقی نیافتاده است .

اقدام وزارت خزانه داری آمریکا مصداق صحبتهای ظریف در نقض توافقنامه نیست

وی با یادآوری اینکه ، وزیر خارجه کشورمان  اعلام کرده بود ، اگر کنگره تحریم تازهی علیه ایران اعمال کند ، توافق ژنو نقض شده است ، گفت : اعلام اسامی این شرکتها ، مصداق صحبتهای دکتر ظریف نیست و توافقنامه ژنو نقض نشده است.

وی فراخواندن کارشناسان ایرانی از ژنو را اقدامی متقابل از سوی ایران در واکنش به اعلام اسامی تازه شرکتهای ناقض تحریم ایران ، عنوان کرد و گفت : علاوه بر موضعی که در این باره داشته ایم ، در حال بررسی این موضوع برای پیشگیری از اعلام اسامی تازه هستیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.