افخم: جمهوری اسلامی خواستار محو کامل سلاح‌های شیمیایی از سطح منطقه و جهان است

اردیبهشت ۱۴۰۳

تبریک به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای دریافت جایزه صلح نوبل/

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعطای جایزه صلح نوبل به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را به مدیرکل و کارکنان این سازمان و هم‌چنین کشورهای عضو تبریک گفت.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعطای جایزه صلح نوبل به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را به مدیرکل و کارکنان این سازمان و هم‌چنین کشورهای عضو تبریک گفت.

افخم گفت: سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در طول هفده سال قبل و در دوران کوتاه تشکیل خود تاکنون در امر تحقق خلع سلاح شیمیایی موفقیت‌های کم نظیری را کسب کرده، به‌طوری که ۱۹۰ کشور به این سازمان پیوسته‌اند که در مقایسه با سایر کنوانسیون‌ها و سازمان‌های بین‌المللی موفقیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی کاربرد سلاح‌های شیمیایی همواره خواستار محو کامل این‌گونه سلاح‌های شیمیایی و سایر سلاح‌های کشتار جمعی از سطح منطقه و جهان بوده است.

افخم افزود: تلاش‌های سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در امر نابودسازی ذخایرسلاح‌های شیمیایی جهان از جمله آمریکا و روسیه بسیار قابل توجه بوده و همین امر اعتماد بین‌المللی به این سازمان برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه را افزایش داده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.