افراد مشکی‌پوش‌ را بهتر بشناسید

افراد مشكی‌پوش‌ را بهتر بشناسید

افراد مشکی‌پوش‌ را بهتر بشناسید,رنگ‌ها پیام‌های مختلفی دارند و انتخاب همیشگی یک رنگ از لایه‌های پنهانی شخصیت ما خبر می‌دهد.

در صورتی‌که خودتان یا یکی از اطرافیان نسبت به انتخاب رنگ مشکی تمایل نشان می‌دهد و بیشتر مواقع او را مشکی‌پوش می‌بینید ، همین جا فرصت خوبی است تا بعضی از ابعاد شخصیتی او را بهتر بشناسید.

۱٫    قدرت طلب
اگر به پوشیدن لباس‌های اجتماعی علاقه‌مند هستید، پرستیژ اجتماعی و قدرت برای شما مهم است. فردی مستقل هستید که بیشتر مواقع تصمیم آخر را خودتان می‌گیرید و دل‌تان می‌خواهد روی پای خودتان بایستید،زندگی را به تنهایی اداره کنید و از پس موقعیت‌های دشوار زندگی بر آیید.

با این وجود گاهی اوقات محافظه‌کار می‌شوید و به دلیل حفظ شرایط و از دست ندادن قدرت، آهسته و آرام پیش می‌روید. رنگ مشکی گاهی اوقات عاملی محدودکننده است و شما را از ریسک و خطر کردن باز می‌دارد که این موضوع گاهی اوقات دردسرهایی برای مشکی دوستان ایجاد می‌کند.

۲٫    جدی و تهدیدآمیز

 یک مشکی‌پوش بیشتر مواقع خیلی جدی است و از داشتن این شخصیت لذت می‌برد. با این وجود گاهی اوقات مشکی بیش از حد برای مشکی‌پوشان خوشایند نیست.

درصورتی‌که اگر کمی رنگ متفاوت هم به محیط زندگی و لباس‌های‌شان راه دهند خشونت‌شان کاهش می‌یابد و شادی بیشتری را تجربه می‌کنند.

شاید میل به سرگروهی و قدرت‌طلبی مشکی‌پوشان سبب شود گاهی اوقات دوستان و همکاران مشکی‌پوشان با دیدن این افراد احساس خطر کنند و رفتارهای دیکتاتورانه یک مشکی‌پوش برای‌شان آزاردهنده باشد.

۳٫     بی‌احساس و پیچیده
افرادی که به رنگ مشکی زیاد علاقه دارند، به احساسات و عواطف توجه نمی‌کنند و ممکن است از نظر شخصیتی پیچیده به نظر برسند. درنتیجه ممکن است دیگران هنگام نشست و برخاست با آنها احساس خوبی نداشته باشند.

دوستداران مشکی نمی‌توانند به سادگی اعتماد طرف مقابل را جلب کنند، از این رو ممکن است دوستان صمیمی زیادی نداشته باشند.

از سوی دیگر انتظار نداشته باشید که سیاه‌پوشان افرادی رمانتیک باشند. این افراد کمتر رمانتیک هستند و بیشتر اوقات با بخش جدی زندگی‌شان همزیستی دارند.

  مانیفست زندگی مشکی‌پوشان دوری و دوستی است و در هر شرایطی فاصله‌شان را از دیگران حفظ می‌کنند.

عواطف و احساسات شخص مشکی‌پوش به او اجازه نمی‌دهد به دیگران زیاد نزدیک شود و یک دیوار حائل بین او و سایرین وجود دارد. رفتارهای غیر دوستانه در میان طرفداران رنگ مشکی دیده می‌شود و کمتر نسبت به برقراری ارتباط صمیمی دو طرفه تمایل دارند.

۴٫  نوجوانان علاقه مند به مشکی
  بعضی از نوجوانان ناگهان به رنگ مشکی علاقه‌مند می‌شوند و در همه بخش‌های زندگی‌شان ردپایی از مشکی را می‌بینید.

ماهیت دوران نوجوانی این است که فرد می‌خواهد هویت خود را پیدا کند و شاید رنگ‌هایی را برگزیند که دیگران آنها را طرد می‌کنند یا برای‌شان مقبول نیست.

در واقع ممکن است نوجوان در پاسخ به مخالفت اطرافیان به سمت این رنگ جذب شود و انتخاب رنگی که مورد قبول والدین نیست، برایش جذاب باشد.

به هر حال روانشناسان به والدین توصیه می‌کنند که اگر متوجه شدند فرزندشان به‌طور افراطی به مشکی علاقه دارد، نگران نشوند و او را از رنگ مورد علاقه‌اش منع نکنند.

شاید این افراد مایل باشند علیه سنت‌ها و فرهنگ رایج خانواده رفتار کنند و شنا برخلاف جهت آب را ترجیح دهند. مشاهده این رفتار از یک نوجوان یا جوان مشکی‌پوش بعید نیست و انتظار می‌رود مشکی‌پوش چنین رفتاری را از خودش بروز دهد.

  افرادی که مشکی دوست دارند با داشتن رنگ مورد علاقه‌شان در قالب پوشاک، دکوراسیون، اتومبیل و. . . به آرامش می‌رسند. بعضی وقت‌ها با انتخاب رنگ مشکی از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند و در افکار انتزاعی فرو‌می‌روند.

۵٫ به دنبال بهترین‌ها  
آرمانگرایی ویژگی دیگر آدم‌های علاقه‌مند به رنگ مشکی است.

وقتی می‌بینید افرادی در هر شرایطی اول از همه به مشکی فکر می‌کند، باید بدانید که این افراد می‌تواند خودشان را از وضعیت و شرایط ناگوار خارج کرده و حتی از شرایط بد و منفی، به نفع خودشان استفاده کنند.

با این وجود ممکن است برحسب شرایط لذت و خوشی‌های زیادی در زندگی‌شان نداشته باشند و هر روز احساس کنند زندگی‌شان خالی از احساسات خوشایند است. استقلال‌طلبی ویژگی دیگر این افراد است.

  اگر قرار است با رئیسی کار کنید که هر روز لباس مشکی می‌پوشد، بهتر است بدانید راضی کردن او کار ساده‌‌ای نیست. افراد مشکی‌پوش در کارشان چارچوب‌های مشخصی دارند و کمتر به مشورت و تبادل نظر با دیگران معتقد هستند.

شاید هم به دلیل گذراندن یک دوره سخت در زندگی- مانند غم از دست دادن عزیزان، بیماری و سوگواری- دچار این انتخاب شده باشند تا به کمک رنگ مشکی احساسات درونی‌شان را ترمیم کنند و این رنگ مرهمی بر زخم‌های آشکار و پنهانی آنها باشد.

–   روانشناسی رنگ‌ها می‌گوید که بعضی از افراد با انتخاب مشکی از احساسات خودشان مراقبت می‌کنند.

در واقع مشکی حائلی بین دنیای بیرونی و درونی فرد است و به او کمک می‌کند به آرامش درونی برسد، احساسات و عواطفش را کمتر با دیگران در میان بگذارد و کمبود اعتماد به نفس یا سایر بخش‌های آسیب‌پذیر روحی را پشت مشکی پنهان کند.

–  هنگام مصاحبه‌های شغلی در مورد پوشیدن لباس مشکی محتاط باشید چون ممکن است نشان دهد فردی تهدیدآمیز هستید و اهداف خوبی در سر ندارید.

البته در ‌مهمانی‌های شب پوشیدن لباس مشکی شیک‌تر است و از قدرت شما حکایت می‌کند.

این رنگ با برخی از احساسات منفی مانند حس گناه، ترس یا مرگ هم در ارتباط است. مشکی در کنار رنگ‌های دیگری مانند سورمه‌ای و بنفش تیره برای ‌مهمانی‌های رسمی مناسب به نظر می‌رسد.

به خانم‌ها توصیه می‌شود همراه با لباس شب مشکی، از زیورآلات براق استفاده کنند تا ظاهری شیک و آراسته‌تر داشته باشند.

سایت تفریحی و سرگرمی ممتاز » مطالب جالب و خواندنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.