افزایش بهای نفت در بازار معاملات آسیا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بهای نفت روز پنجشنبه در بازار معاملات آسیا با افزایش همراه بود.

به گزار ش سرویس اقتصادی ممتاز نیوز، این افزایش در پی گزارش ممتاز به نقل از بانک مرکزی آمریکا مبنی بر این که بهبود نسبی رشد اقتصادی نگرانی ها را دربارهٔ قطع برنامه خرید اوراق قرضه کاهش خواهد داد، صورت گرفت.
سرمایه گذاران همچنین از ارقام مربوط به رشد اقتصادی بیش از حد انتظار آمریکا در دوره  زمانی ماه آوریل تا ژوئن خشنود شدند، موضوعی که سبب خواهد شد تقاضا برای انرژی افزایش یابد.
در بازار نیویورک،  بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه سپتامبر ۳۴ سنت افزایش یافت و به ۱۰۵ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید.
بهای نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه سپتامبر  با ۱۷ سنت افزایش بشکه ای ۱۰۷ دلار و ۸۷ سنت داد و ستد شد.
کمیته تعیین سیاست بانک مرکزی آمریکا پس از دو روز نشست اعلام کرد روند رشد اقتصادی این کشور در مسیری « معتدل » قرار دارد . بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد برنامه خرید اوراق قرضه به ارزش ۸۵ میلیارد دلار در هر ماه را ادامه خواهد داد.
دیوید لنوکس  تحلیل گر بازار انرژی در موسسه فت پرافتز در سیدنی در این باره گفت:« بهای نفت همچنان تحت حمایت نشانه های مثبت بانک مرکزی آمریکا دربارهٔ ادامه اجرای سیاست کمک پولی روندی صعودی به خود گرفته است.»
واشنگتن روز چهارشنبه همچنین اعلام کرد تولید ناخالص داخلی آمریکا در فاصله بین ماه های آوریل تا ژوئن یک و هفت دهم درصد افزایش یافت. رقمی که تحلیل گران انتظار آن را داشتند یک و یک دهم درصد بود.
دلالان بازار انرژی همچنین به شاخص مدیران خرید فعالیت های صنعتی چین چشم خواهند داشت. این رقم در ماه قبل به ۵۰ ممیز سه رسید.  خبرگزاری فرانسه از سنگاپور اعلام کرد،‌ اما کنی کان تحلیل گر سی ام سی مارکتز در سنگاپور می گوید:« شاخص مدیران خرید چین تأثیر کمی بر بهای نفت دارد زیرا سرمایه گذاران  بر ارقام اقتصادی آمریکا متمرکز شده اند.»


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.