افزایش حباب‌گونه نرخ اجاره بها، ناشی از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن است

۲۳خردادماه،

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزایش نرخ اجاره بها را نشانگر ضعف مدیریتی دولت خواند و گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ اجار‌ه‌ بها، متعادل نبودن عرضه و تقاضا در این بازار است، ضمن آنکه انبوه‌سازان مسکن نیز دیگر از سیاست‌های حمایتی برخوردار نیستند.

“محمد‌جلیل سرقلعه” نماینده مردم لردگان و عضو کمیسیون عمران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به رشد بی‌رویه و غیرمنطقی نرخ اجاره ‌بهای مسکن در فصل نقل و انتقالات مسکن، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ اجار‌ه‌ بها،  متعادل نبودن عرضه و تقاضا در این بازار است، ضمن آنکه انبوه‌سازان مسکن نیز دیگر از سیاست‌های حمایتی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، بازار مسکن به دلیل رشد قیمت، گرفتار رکودی سنگین و بی‌سابقه شده است، افزود: قیمت مسکن و نرخ اجاره بها در کشور با افزایش حباب گونه‌ای مواجه شده که این موضوع به رکود فعلی بازار مسکن دامن زده است.

عضو کمیسیون عمران در ادامه تصریح کرد: مبهم بودن سیاست‌های دولت آتی در بخش مسکن نیز یکی از عواملی است که این بازار را با رکود مواجه کرده است. 

سرقلعه با بیان اینکه افزایش نرخ اجاره بها نشانگر ضعف مدیریتی دولت‌ است ،خاطر‌نشان کرد: بازار مسکن در انتظار روی کار آمدن دولت تازه است، تا بتواند این بازار را از رکود فعلی خارج و به ثبات و آرامش مورد نظر بازگرداند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.