“افزایش صادرات” در جهت توسعه صنایع

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش کمی و کیفی صنایع استراتژیک از طریق مشارکت نقش مهمی در جهت افزایش صادارات ایفا می‌کند.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با افزایش تولید نیاز واردات کاسته و با مازداد آن امکان صادرات فراهم می‌شود.

وی در این رابطه افزود: با افزایش کمی و کیفی تولیدات، صادرات فراهم می‌شود و بازار چند صد میلیونی کشورهای همسایه و دیگر کشورها را می‌توانیم در اختیار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از منظر داخل‌نگر در جهت میزان تولید و از منظر برون‌نگر در جهت تأمین نیازهای دیگران در بازار هدف است.

وی تصریح کرد: با این رویکرد ارزآوری، اشتغال، تولید و افزایش صادرات برای کشور حاصل می‌شود.

ندیمی افزود: اوراق مشارکت در بحث تأمین مالی، مسیر تولید را به طور هدفمند به تولید و اشتغال و صادرات هدایت می‌کند.

*بوروکراسی اداری مانع سرمایه‌گذاری در بخش صنعت 

در ادامه ناصر موسوی دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص پویایی صنعت کشور به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: باید مراحل سرمایه‌گذاری در کشور آسان‌تر شود تا آنها به دلیل راه مشکل دریافت مجوز از سرمایه‌گذاری صرف‌نظر نکنند.

وی افزود: باید شرایطی را فراهم کرد تا پول مولد در جامعه افزایش یابد تا زمینه اشتغال و چرخه تولید در صنعت فراهم شود.

موسوی تصریح کرد: باید در صنایع استراتژیک تولید را افزایش دهیم تا بازار داخل اشباع شود، همچنین صنایع مادری که توانایی تغذیه دیگر صنایع را دارند گسترش دهیم تا پویایی صنعت را به ارمغان آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: فعال شدن در صنایع مادر راهی است که تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را مهار می‌کند و خودکفایی را به ارمغان می‌آورد.

وی در پایان اظهار داشت: گسترش سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است به این دلیل که، توانایی تغذیه صنعت خودروسازی، ساختمان‌سازی و صنعت‌های دیگر را به همراه دارد./ذ

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.