افزایش ظرفیت پذیرش ارشد دانشگاه آزاد

جام جم آنلاین: رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۲۵ درصد افزایش داشته و با افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش در مجموع رشته ها و گرایش های مربوطه در نهایت حدود ۷۰ هزار نفر دراین دوره پذیرفته می شوند.

دکتر فرهاد دانشجو امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، گفت: این آزمون به مدت سه روز و در ۱۵۳ واحد دانشگاهی برگزار می شود.

وی افزود: برای اولین بار این تسهیلات برای داوطلبان فراهم شد که در یک نوبت امتحان بدهند و افرادی که چند نوبت امتحان داشتند در یک نوبت برای آنها امتحان برگزار شد.

دانشجو با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون، گفت: ۶۲۲ هزار و ۹۳۹ نفر داوطلب این دوره از آزمون بودند که ۴۲٫۴ درصد زنان و ۵۷٫۶ درصد مردان را تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: ۶۱ رشته گرایش که شامل ۵۰۴ رشته – محل به تعداد رشته محل های این دوره از آزمون اضافه شده و ظرفیت پذیرش نیز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رییس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ۴۸ هزار و ۱۲۰ نفر در رشته حسابداری به عنوان پرمتقاضی ترین رشته شرکت کرده اند و  تهران با ۱۳۰ هزار و ۵۲۹ داوطلب و پس از آن خوزستان با ۴۲ هزار و ۱۹۹ نفر بیشترین تعداد داوطلب را داشته اند و کمترین تعداد داوطلب در قم با بیش از پنج هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد: مسوولان اجرایی آزمون به همراه سایر افراد مدت زمان زیادی را در قرنطینه بسر برده اند که حتی در یکی از شهرها سه روز پیش سیل آمده و با همکاری مرکز آزمون حوزه آن شهر تغییر کرد تا مشکلی برای داوطلبان بوجود نیاید؛ رضایتمندی داوطلبان هم تاکنون خوب بوده است.

دانشجو درباره بومی گزینی در مرحله تکمیل ظرفیت، اظهارداشت: پیش از این در همه رشته ها و همه گرایش ها، مرکز آزمون در مرحله تکمیل ظرفیت به داوطلب اعلام می کرد که می تواند در کجا ادامه تحصیل دهد اما از امسال انتخاب ها به داوطلب اعلام می شود و فرد دوباره انتخاب محل را انجام می دهند که این موضوع به بومی گزینی کمک می کند.

وی افزود: حدود ۷۰ هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته می شوند که به طور میانگین از هر ۱۰ تا ۱۵ نفر یک نفر در آزمون پذیرفته می شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: چهار نفر در این آزمون، ۷۷ ساله بودند و میانگین سنی داوطلبان ۳۰ ساله است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.