افزایش قدرت خرید با حمایت از تولید داخلی موثر است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

با فرهنگ سازی و هدایت مردم iبه خرید کالاهای داخلی می توان بستری مناسب برای حمایت از تولید داخلی فراهم ساخت.

محمدباقر صدری عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: فرهنگ سازی و ایجا بستری مناسب برای جلب مردم iبه خرید کالاهای داخلی و تولیدات داخلی می توان در جهت تحکیم قدرت تولید داخلی گام برداشت.

وی افزود: عدم فرهنگ سازی در خرید کالاهای داخلی زیان iبه تولیدکنندگان را iبه همراه دارد.

صدری تاکید نمود: تبلیغ کالاهای داخلی سبب تشویق و اعتماد مخاطب می شود.

عضو انجمن اقتصاددانان افزود: یکی از عواملی که منجر iبه کاهش کیفیت کالاهای وارداتی می شود علاوه بر عدم فرهنگ سازی مناسب، بر عدم آگاهی و شناخت کارکنان و تولیدکنندگان در دو بخش دولتی و غیردولتی است.

صدری یکی از عواملی را که منجر iبه کاهش ورود کالاهای بی کیفیت iبه کشور می شود را در کنترل مسیرهای ورودی کالا دانست و تاکید نمود: با حل مشکلات تولید نمایندگان و کنترل مرزهای کشور می توان از ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری نمود.

وی قدرت خرید مردم را در این زمینه حائز اهمیت دانست و افزود: مردم iبه دنبال کالا با قیمت ارزانتری می باشند، وقتی کنترل و نظارت صورت نگیرد کالا با قیمت ارزان و کیفیت پایین عرضه می شود.

این کارشناس تاکید نمود: ما در حوزه مسائل اقتصادی با جنگ نرم سرو کار داریم و با ایجاد بستر سازی مناسب می توان از تولید داخلی حمایت، و از شعار ملی سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با فرهنگ سازی مناسب حمایت نمود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.