افزایش قدرت خرید با کاهش هزینه های تولید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش قدرت خرید مردم با کاهش هزینه های تولید امکان پذیر می شود چرا که سبب تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری و افزایش تولید می شود.

فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: اولین اقدام برای پایین آوردن هزینه های تولید کنترل تورم است و با انضباط شدید و سخت در امور مالی بودجه دولت می توانیم تورم را کنترل کنیم.

وی افزود: برای جذب  نقدینگی به فعالیت های تولیدی باید سرمایه گذاران بتوانند آینده را پیش بینی کنند و تشویق به سرمایه گذاری شوند.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: حمایت های جدی دولت از نظر سوبسیت تولیدی از نظر واردات و صادرات تولید کنندگان سبب می شود که درآمد یا ثروت در دورن جامعه به صورت متناسب و عادلانه بتوانند در رونو دراز مدت یا میان مدت ادامه پیدا کنند به طوری که قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا می کند.
سیم بر ادامه داد:‌کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی  و تقویت بهبود روابط بین الملل سبب کاهش نرخ ارز می شود به طوری که کاهش نرخ ارز هزینه های تولید را کاهش می دهد.
سیم بر خاطر نشان کرد: باید از تصمیمات عجولانه و ناگهانی پرهیز کرد و کنترل بیشتری بر روی کالاهای وارداتی و صادراتی برای جلوگیری از سو استفاده انجام شود./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.