افزایش مالیات در اسپانیا، فشار بر مردم فقیر را افزایش داده

افزایش مالیات در اسپانیا، فشار بر مردم فقیر را افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورونیوز ،افزایش مالیات بر ارزش افزوده از روز شنبه این هفته در اسپانیا به اجرا در آمد و این امر اقشار کم درآمد و فقیر این کشور را بیش از پیش به زانو در آورد. با اجرای این تصمیم مالیات بر ارزش افزوده از هجده درصد به بیست و یک درصد افزایش می یابد.

تنها برخی اقلام ضروری زندگی که بیشترین مصرف را در بین مردم دارد فقط چهار درصد مالیات برارزش افزوده دارند.یک زن میانسال اسپانیایی در این بار می گوید طرح های ریاضت اقتصادی واقعا زندگی را برای ما گران کرده است.دولت هزینه اجرای اقدامات ریاضتی را از جیب ما پرداخت می کند.یک مرد فروشنده نیز می گوید دولت اگر طرح ها واقدامات ریاضت اقتصادی نیز به اجرا می گذارد سنگینی بار آن بین همه اقشار مردم باید توزیع شود تا فقط یک قشر خاص متحمل سنگینی بار این گونه اقدامات نشوند.

مالیات بر ارزش افزوده حتی در بخش آموزش نیز اعمال شده است و این امر تحصیل دانش آموزان را نیز پرهزینه کرده است.دولت ماریانو راخوی اجرای این تصمیمرا چند ماه به عقب انداخت، اما سرانجام تحت فشارهای کمیسیون اروپا و صندوق بین المللی پول مجبور به انجام دادن آن شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.