افزایش واردات شکر و گندم در دستور کار ایران

دوشنبه ۱۵ خرداد – ۱۲:۵۱:۴۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رویترز خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- منابع آگاه تجاری اعلام کردند شرکت بازرگانی دولتی ایران تلاش زیادی را برای افزایش واردات شکر و گندم طی ماههای آینده آغاز کرده است.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، به نقل از رویترز ، ایران که با تحریمهای بین المللی روبرو است برای تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز خود به خصوص شکر طی ماههای آینده تلاش زیادی را آغاز کرده است و در این بین نقش شرکت بازرگانی دولتی ایران برای عقد قراردادهای جدید با شرکتهای خارجی و افزایش واردات شکر بیشتر شده است .
بر اساس این گزارش ، گر چه محصولات کشاورزی و مواد غذایی شامل تحریمهای بین المللی بر ضد ایران نیست ولی تحریمهای اعمال شده بر ضد سیستم بانکی و مالی ایران موجب شده تا نهایی شدن قراردادهای مربوط به واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از سوی ایران با چالشهایی روبرو شود .
بر این اساس ، منابع آگاه اعلام کردند شرکت بازرگانی دولتی ایران که نقش اصلی و اساسی را در خرید و توزیع اقلام و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم دارد تلاش زیادی را برای افزایش واردات شکر آرد و گندم آغاز کرده است .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان مقامهای ایران در صدد تامین مواد غذایی هستند و این مساله شرکت بازرگانی دولتی ایران را بر آن داشته است تا تلاش خود را برای افزایش واردات محصولات کشاورزی به خصوص گندم و شکر مضاعف کند .
شرکت بازرگانی دولتی ایران اوایل ماه جاری بیش از ۵۰ هزار تن شکر خام از برزیل خریداری کرده است .
یک مقام آگاه شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز به رویترز گفت ایران طی ماههای اخیر چند محموله شکر از کشورهای مختلف خریداری کرده است . منابع آگاه همچنین اعلام کردند ایران طی هفته های اخیر ۶۰ هزار تن روغن سویا از آرژانتین خریداری کرده است.

کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۴۱۲۵۱۴۹۴۹۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.