افزایش واردات نفت چین از ایران

با وجود تحریمات اعمال شده از سوی غرب بر محموله‌های نفت خام جمهوری اسلامی ایران، واردات نفت چین از این کشور با ۱۷ در صد افزایش در ماه ژوئن به ۲.۶ میلیون تن رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، طبق اطلاعات داده شده از سوی اداره کل گمرک مستقر در پکن، دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه ژوئن هر روز حدود ۶۳۵ هزار بشکه نفت را از ایران به کشور خود وارد کرده است.
چین که وارد کننده شماره یک نفت ایران به شمار می‌رود، با “کاملاً موجه و مشروع” خواندن خرید نفت خام از ایران، تحریم نفت این کشور به رهبری امریکا را رد می‌کند.
چین سال گذشته هر روزه ۵۵۷ هزار بشکه نفت از ایران وارد می کرد.
در سال ۲۰۱۲ امریکا و اتحادیه اروپا تحریمات جدیدی را علیه نفت ایران و بخش‌های مالی آن اعمال کردند که هدف آن جلوگیری از خرید نفت ایران و یا معامله با بانک مرکزی آن از سوی کشورهای دیگر بود.
تحریمات امریکا ۲۸ ژوئن (۸ تیر) اعمال شد، در حالی که ممنوعیت های اتحادیه اروپا به رهبری امریکا علیه ایران در تاریخ اول جولای (۱۱ تیر) به اجرا در آمد.
واشنگتن و اتحادیه اروپا ادعا می‌کنند این تحریمات به منظور فشار آوردن به جمهوری اسلامی ایران برای توقف برنامه انرژی هسته‌ای خود که به ادعای آن ها هدف نظامی در بر دارد، صورت گرفته است.
ایران چنین اتهاماتی را رد و تصریح کرده است به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و یکی از اعضای سازمان انرژی اتمی از حق فناوری و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برخوردار است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.