افزایش ۱۲ درصدی واردات کالاهای غیرضروری/ جزئیات بیشتر درباره تخلفات ارزی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

در ۴ ماهه اول امسال با توجه به اهمیت بحث قاچاق کالا و ارز واردات کالاهای قاچاق به کشور افزایش ۱۲ درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، فداحسین مالکی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این مطلب گفت: در خصوص بحث ارز برخی از موسسات، ارز به نرخ مرجع دریافت و کالا با آن وارد می کردند اما متأسفانه کالای خود را در بازار عرضه نمی کردند.

مالکی با بیان این موضوع که برخورد با صرافی های غیرمجاز در دستور کار مسئولان قرار گرفته و در حال انجام است گفت: بحث مبارزه با قاچاق ارز مهمترین موضوع برخورد با متخلفان است.

وی در خصوص موضوع قاچاق بنزین تصریح کرد: بررسی وضعیت قاچاق سوخت یکی از موضوعات مورد بحث ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: در یکی از شهرهای بندری پیش از این گزارش شده بود که ۳۰۰ فروند لنچ سوخت قاچاق می کنند که پس از بررسی های انجام شده مشخص شد فقط ۲۸۰ فروند لنچ در کار قاچاق سوخت به ویژه بنزین فعالیت دارند.

وی در خصوص میزان واردات کالاهای قاچاق گفت: رقم کالاهای قاچاق وارداتی ۱۲ درصد افزایش یافته اما از نظر ارزش این رقم کاهش ۱۶ درصدی را نشان می دهد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.