افزایش ۱۳ درصدی درآمد گمرکات استان هرمزگان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ناظز گمرکات استان هرمزگان گفت:درآمدهای عمومی گمرکات استان هرمزگان درده ماهه سال جاری ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرکات استان هرمزگان، علیدادی ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت:وزن کالاهای صادراتی غیر نفتی از گمرکات استان هرمزگان در ده ماه اول سال ۹۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافته است.
 
وی افزود: در ده ماه اول امسال ۲۹ میلیون تن کالا به ارزش ۷ میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است. ارزش کالاهای صادراتی از لحاظ وزن ۲۹ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 محصولات پتروشیمی، کشاورزی، فلزات، آلومینیوم، کنستانتره و سنگهای ساختمانی از مهمترین کالاهایی است که به کشورهای امارت متحده عربی، چین ، هند، عراق و ویتنام صادر شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: در ده ماه اول امسال ۹ میلیون تن کالا به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به گمرکات هرمزگان وارد شده است که از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش ۱۶ درصد کاهش یافته است.

علیدادی افزود: کالاهای اساسی مانند برنج، روغن خام، سویا، و نهاده های دامی از جمله کالاهایی است که از کشور چین، امارت متحده عربی، هند، کره و آلمان وارد شده است.

 وی افزود: درآمدهای عمومی گمرکات استان هرمزگان نیز در این مدت ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است. و مجموع درآمدهای گمرکات در این مدت ۳۴ هزار میلیلرد ریال است و همچنین دراین مدت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالابه ارزش ۱۵ میلیارد دلار ترانزیت شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.