افزایش ۳۲ درصدی “صادرات” از گمرک اصفهان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: میزان صادرات کالا از این گمرک در یازده ماهه سال جاری از نظر وزنی ۳۲ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۳۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،احمدی ونهری مدیر کل گمرک اصفهان گفت:  گمرک اصفهان در یازده ماهه امسال  با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و۱۳ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات یک میلیون و ۶۳۵  هزار تن کالا و به ارزش ۹۹۶  میلیون و ۶۰۲  هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۲ درصد افزایش و از نظرارزش ۳۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین به منظور تسریع، تسهیل در امر صادرات  و کاهش هزینه های  تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان بیش از ۹۹ درصد از کالاهای صادراتی استان در محل تولید و یا بر روی کامیون حامل کالای صادراتی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل ،بدون تخلیه و بارگیری مجدد در گمرک ، ارزیابی و کنترل و پلمپ می گردد.

 وی افزود: بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۷درصد از وزن و ۹۰درصد از ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: ۳۰ هزار و ۳۲۷  تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش بالغ بر  ۶۰  میلیون و ۸۹۰  هزار دلاردر یازده  ماهه امسال از گمرکات استان اصفهان صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث وزن  ۹ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

اسداله احمدی ونهری گفت: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان در یازده   ماهه  سال   شامل ۷۳۶  نوع کالا به  ۶۹ کشور جهان بوده و عراق  با  وارد کردن  ۴۰۰ میلیون و ۳۵۱  هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را به خود اختصاص داده و در مکان دوم افغانستان  با وارد کردن ۳۰۶  میلیون و ۷۶۷  هزار دلار و پاکستان  با ۸۱ میلیون و ۳۱ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد .

وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با  ۲۶۰ میلیون و ۱۹  هزار دلار ، فراوردهای نفتی با  ۱۸۲ میلیون و ۲۴۸  هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۴۹ میلیون و ۲۳۵  هزار دلار عمده ترین اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان است.

اسداله احمدی ونهری در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان گفت: در یازده   ماهه  سال  ۹۲ گمرکات استان اصفهان  با داشتن ۱۳۶ کارمند،  بالغ بر ۷۶۰ میلیارد و ۶۲۵  میلیون ریال  در آمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته ، دریازده ماهه تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۷۰  هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است .

مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در یازده  ماهه سال جاری  ۱۱۵۸  فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش  ۱۸۳ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال در واحد قضایی گمرک اصفهان تشکیل گردیده است که از حیث تعداد ۱۴درصد افزایش  و از نظر ارزش ۱۸درصد کاهش  را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و در ادامه گفت: نمایندگان این گمرک در دو گلوگاه شهید شرافت نایین و شهید امامی شهرضا  به منظور نظارت بیشتر و تسریع در امر رسیدگی پرونده متشکله مستقر می باشند.
    

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.