افزایش بهره وری نیازمند تخصص گرایی است, اندونزی الگوی خوبی برای صادراتگرایی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی گفت:اگر اشخاص متخصص در جایگاه درست قرار گیرند، بهره وری افزایش می یابد.توجه به مقوله آموزش و بهبود روش‌ها،تکنولوژی کاری و پرورش نیروی انسانی متخصص از جمله مواردی است که باید در سازمان‌ها مدنظر قرار گیرد

خبر اقتصادی; وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:اگر اشخاص متخصص در جایگاه درست قرار گیرند، بهره وری افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صندوق مهرامام رضا(ع) دیدار کرد.

در این مراسم که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فیروز آبادی، قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد وی با معاونان و مدیران ستادی صندوق مهر امام رضا(ع) آشنا شد و نکات و رهنمودهایی را پیرامون نشاط و انضباط کاری و حفظ حرمت و اخلاق کاری یادآور شد و توجه و التزام به این موارد را از اصول اولیه یک دولت توسعه گرا عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مفهوم کار شایسته افزود: چنانچه اشخاص با تخصص های لازم در جایگاه درست قرار گرفته باشند، شاهد افزایش بهره وری سازمان و نیروی انسانی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اهمیت امر آموزش افزود: توجه به مقوله آموزش و بهبود روش‌ها، تکنولوژی کاری و پرورش نیروی انسانی متخصص از جمله مواردی است که باید در سازمان‌ها مدنظر قرار گیرد.

ربیعی  با اشاره به اهمیت مقوله اشتغال در کشور اظهار داشت: صندوق مهرامام رضا(ع) ازجمله سازمان هایی است که با ایجاد مشاغل با زندگی روزمره مردم سروکار دارد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  به ضرورت ایجاد مشاغل پایدار و کمک به تولید ملی اشاره کرد و  افزود: فعالیت ما اکنون مانند مسکن است که باید به یک کار اساسی تبدیل شود و لازمه آن نیز نظارت دقیق در تمامی مراحل از ابتدای پرداخت تسهیلات تا تولید محصول یا خدمات و پیگیری زنجیره ورود آن به بازار و فروش محصول می باشد.

وی با اشاره به ضرورت مطالعه و طراحی مدل کسب و کار مناسب گفت: کشوری نظیر اندونزی با سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی خانگی اکنون موفق شده با طراحی یک مدل مناسب بخشی از صادرات خود را از این بخش با تولید صنایع دستی کشور خود و سایر کشورها تأمین نماید.

ربیعی در ادامه با اشاره به اهمیت کار مدیران و مسئولان سازمانی متذکر شد: از جمله مواردی که باید در سازمان ها مدنظر قرار گیرد تعهدی است که ما نسبت به خداوند، جامعه، سازمان و کارکنان خود داریم و توجه و تعهد به این نکات ما را در نیل به اهداف یاری خواهند رساند.

حسین نژاد، مدیر عامل صندوق مهرامام رضا(ع) نیز در ابتدای این ماسم به ارائه گزارشی از عملکرد هفت ساله صندوق مهرامام رضا(ع) در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و اشتغال پرداخت و اظهار داشت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون صندوق مهرامام رضا(ع) با پرداخت ۵۱۸ هزار و ۳۴۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بیش از ۳۶۰۵۶ میلیارد ریال موفق به ایجاد ۶۲۲ هزار و ۱۶ فرصت شغلی در کشور شده است.

وی با تشریح رویکرد فعلی صندوق مهرامام رضا(ع) در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: باز مهندسی و بومی سازی مدلهای توسعه کسب و کار های کوچک و خرد، بهبود فضای کسب و کار خرد، تامین و مدیریت منابع مالی، تعیین سبد مشاغل، توانمندسازی متقاضیان، حمایت از مشاغل خانگی و خویش فرمایی از جمله رویکردهای فعلی صندوق مهرامام رضا(ع) است.

مدیر عامل صندوق مهرامام رضا(ع) در ادامه به تبیین اهداف و برنامه های آتی و بلندمدت صندوق مهرامام رضا(ع) در ایجاد مشاغل پایدار و پویا پرداخت و مدل توانمندسازی طرح ملی اشتغال صندوق مهرامام رضا(ع) را تشریح نمود.

حسین نژاد همچنین اصلاح و بهبود رویه های موجود در ارائه تسهیلات و نظارت بر آن، توسعه خوشه های اقتصادی و زنجیره تامین مشاغل خرد، ایجاد مدل هوشمندی فضای کسب و کار، تعیین اولویت های مشاغل، شناسایی و توانمند سازی متقاضیان، تعیین سازمان های همکار، تعیین هسته هدایت و مشاوره و ایجاد باشگاه کسب و کار خرد صندوق مهر امام رضا علیه السلام را از دیگر برنامه های آتی سازمان اعلام نمود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.