افزایش تخلیه و بارگیری مواد معدنی در منطقه ویژه “اقتصادی خلیج فارس”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: با وجود محدودیت های بین المللی در سال ۹۲ ، برای سومین سال پیاپی ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری مواد معدنی در این منطقه از ۶ میلیون تن فراتر رفت و به شش میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۴۸ تن رسید که نسبت به سال قبل آن ۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود هندیان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ظهار داشت: با وجود محدودیت های بین المللی در سال ۹۲ ، برای سومین سال پیاپی ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری مواد معدنی در این منطقه از ۶ میلیون تن فراتر رفت و به شش میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۴۸ تن رسید که نسبت به سال قبل آن ۵ درصد افزایش داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: از رقم فوق سه میلیون و ۸۱۲ هزار و ۳۲۰ تن (معادل ۵۹ درصد) به بازارهای بین المللی صادر شد و  ۴۱ درصد به شرکت های فولاد سازی مستقر در منطقه شامل فولاد هرمزگان  یک میلیون ۹۶۰ هزار و ۵۶۷ تن و شرکت فولاد کاوه به میزان ۶۸۷ هزار و ۷۶۱ تن تحویل داده شد.  

وی افزود: موفقیت های مستمر یاد شده، ناشی از اتخاذ سیاست هایی است که صنعت این منطقه را به سوی تولید دانش بر اساس مدل های مهندسی معکوس ، بهره مندی از تجارب صاحب نظران عرصه صنعت ومعدن  و مشارکت در پژوهش های تحقیقاتی سوق داده است و این انگیزه همچنان در خانواده منطقه ویژه خلیج فارس به عنوان یک ارزش تقویت می شود.

 مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ادامه داد: در تلاش هستیم با شناسایی نیروهای دلسوز و متعهد عرصه های بهره وری را ارتقا دهیم و کسب نشان دو ستاره بهره وری در سال از سوی ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن به منطقه نشانه به ثمر نشستن اهدافی بود که در سال ۹۱ تدوین و ترسیم شده بود.

هندیان تصریح کرد: به همین منظور  تمام برنامه های منطقه ویژه با  پیروی از  شعار سال جدید (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) نشانه گذاری خواهد شد و امیدواریم در سال ۹۳ شاهد  شکوفایی بیشتر منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و تاثیرات مثبت آن بر صنعت استان هرمزگان باشیم.

به گفته وی حضور در مهمترین نقطه راهبردی جهان و دسترسی به آب های آزاد، وجود منابع عظیم انرژی نفت و گاز و پالایشگاه و همجواری استان هرمزگان با مهمترین معادن سنگ آهن از جمله مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه معدنی خلیج فارس است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.