افزایش تعداد دانشگاه علوم پزشکی ایران در فهرست دانشگاههای برتر دنیا

افزایش تعداد دانشگاه علوم پزشکی ایران در فهرست دانشگاههای برتر دنیا

پورتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: با پیوستن دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر جهان به ۵ دانشگاه افزایش یافت.

با پیوستن دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای نخستین بار در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان، تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این فهرست به ۵ دانشگاه افزایش یافت.

مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: ۵ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان و تبریز در میان فهرست ۴ هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

وی افزود: در نظام رتبه بندی ESI، اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی آورده شده است که بر مبنای آستانه‌های تعیین شده جزو دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار می‌گیرند و شرط ورود یک موسسه علمی به این نظام رتبه بندی تعداد ارجاع به مقالات اصیل و مروری منتشر شده در پایگاه داده اطلاعات علمی Web of science برابر یا بیش از آستانه های تعیین شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به نظام رتبه بندی ESI در گرایش پزشکی بالینی گفت: بررسی رتبه دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور در گرایش پزشکی بالینی در سال ۲۰۱۲ بر اساس تعداد مقالات نشان داد که نسبت به تاریخ مشابه در سال قبل، دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۸۰ رتبه بهبود در جایگاه ۲۴۶، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۷۰۱ رتبه بهبود در جایگاه ۵۲۷، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۶۵ رتبه بهبود در جایگاه ۵۷۲، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۱۵۴ رتبه بهبود در جایگاه ۸۸۴ قرار دارند و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ابتدای ژوئیه ۲۰۱۲ با رتبه ۱۰۰۱ برای نخستین بار در فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته است.

قانعی افزود: در این بررسی در مجموع ۷۰۰ هزار دانشگاه و مرکز تحقیقاتی بررسی و از آن میان ۴ هزار مورد به عنوان دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهان شناسایی و معرفی می‌شوند.

رتبه دانشگاه‌های علوم پزشکی در تمام گرایش‌های علوم نیز افزایش یافت

قانعی گفت: روند رشد رتبه دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظام رتبه بندی ESI در تمام گرایش‌های علوم در سال ۲۰۱۲ بر اساس تعداد مقالات و نسبت به سال قبل حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۹۳ رتبه بهبود در جایگاه ۵۷۴، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۶۷۰ رتبه بهبود در جایگاه ۹۴۴، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۸۹ رتبه بهبود در جایگاه ۱۳۸۳، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۱۶۶ رتبه بهبود در جایگاه ۱۷۵۲ و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جایگاه ۱۷۵۴ قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی

 

دانشگاههای برتر دنیا


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.