افزایش درآمد ۵۵ درصدی تولیدکنندگان صفحه نمایش بدلیل وجود گلکسی اس ۴ و آیفون ۵

ممتازنیوز:

Samsung-Galaxy-S4-and-the-Apple-iPhone-5-will-lead-handset-display-manufacturers-to-a-55-gain-in-revenue-in-2013

بنابر گزارش DisplaySearch، با توجه به افزایش تولید صفحه نمایش با رزولوشن و اندازه بزرگ‌تر، در سال ۲۰۲۴ درآمدی با ۵۵ درصد افزایش نصیب تولیدکنندگان صفحه نمایش شده است.

قسمتی از این سود حاصل افزایش قیمت صفحه نمایش‌ها و افزایش ۱۵ درصدی تولید آن‌ها بوده است که این رقم تعداد کل صفحات نمایش ساخته‌شده را به ۱.۹ میلیون قطعه می‌رساند. اما قسمت اعظمی از این سود به دلیل بزرگ‌ تر شدن صفحه نمایش‌ها است که با نگاهی به پرچم‌دارهای قبل و پرچم‌دارهای حال حاضر می‌توان به این افزایش اندازه پی برد.

هیروشی هایاسه، معاون بخش صفحات کوچک تا متوسط در شرکت DisplaySearch، به دو پرچم‌ دار اپل و سامسونگ یعنی گلکسی اس ۴ و آیفون ۵ اشاره می‌کند که در این درآمد تاثیر بسزایی داشته‌ اند. در اینجا به تفاوت صفحه نمایش گلکسی اس ۴ و ۳ اشاره می‌کنیم. هم‌اکنون گلکسی اس ۴ از یک صفحه نمایش ۵ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰× ۱۹۲۰ و فناوری in-cell touch بهره می‌برد اما در گلکسی اس ۳ شاهد صفحه‌ نمایش ۴.۸ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل هستیم. همینطور در آیفون ۴S شاهد صفحه نمایش ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۶۴۰×۹۶۰ بودیم اما در آیفون ۵ شاهد نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۶۴۰×۱۱۶۴ هستیم که همانند گلکسی اس ۴ از فناوری in-cell touch بهره می‌برد. همین دو پرچم‌دار باعث سود هنگفت شرکت‌های تولیدکننده نمایشگر شده‌اند.

میانگین قیمت یک نمایشگر AMOLED از ۴۸.۳۶ دلار در سال ۲۰۱۲ به ۴۹.۳۷ دلار در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. میانگین قیمت یک نمایشگر LTPS TFT LCD نیز از ۲۶.۷۴ دلار در سال ۲۰۱۲ به ۳۴.۵۷ دلار در سال جاری افزایش یافته است. سهم نمایشگرهای AMOLED از بازار ۳۷ درصد می باشد ضمن اینکه سهم نمایشگرهای LTPS TFT LCD هم ۳۶.۱ درصد پیش‌بینی می‌شود. هم چنین سهم نمایشگرهای ضخیم‌تر a-Si TFT LCD که در بازار چین مصرف می‌شود هم طبق گزارش DisplaySearch، حدود ۲۶.۵ درصد است.

در پایان هم به صحبت‌های هیروشی هایاسه معاون شرکت DisplaySearch در زمینه نمایشگرهای کوچک تا متوسط، توجه کنید:

دو غول برتر تولیدکننده موبایل یعنی سامسونگ با سری گلکسی اس و اپل با سری آیفون همچنان به افزایش تولید خود ادامه می‌دهند. رشد فروش پرچم‌ داران این دو شرکت منجر به افزایش نیاز به صفحات نمایشگر، به خصوص AMOLED در گلکسی اس ۴ و LTPS TFT LCD در آیفون ۵ شده است.

حسین سلطانلو

phonearena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.