افزایش سرمایه بانک دی تا ۲۵ درصد

بینا- رضوی مدیر عامل کارگزاری بانک دی با اشاره به روند تشکیل این کارگزاری و اهداف آن گفت: در حال حاضر ۱۰۸ کارگزاری در بورس اوراق بهادار و ۷۷ کارگزاری در بورس کالا و ۷۸ کارگزاری در فرابورس فعالیت می‌کنند. شرکت بانک دی نیز با خرید کارگزاری “سهم‌اندیش” که یک شرکت خوش نام بود فعالیت کارگزاری خود را آغاز کرد که در آن پذیره نویسی ، انجام معاملات آنلاین و خرید و فروش اینترنتی انجام می‌شود.

به گزارش بینا، عبدالحسین در مراسم کارگزاری بانک دی گفت: با توجه به استراتژی بانک برای افزایش مشتریان فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و در حال حاضر ۱۶۰۴ مشتری داریم که حدود ۳۰۰ مشتری فعال هستند واخیرا نیز ۳۷۶ نفر از مجموعه بانک دی را کد داده‌ایم تا در این عرصه فعالیت کنند.

مدیر عامل کارگزاری بانک دی گفت: هدفمان این است که ۷۰۰ هزار سهامدار خانواده شهدای بانک دی را وارد این مجموعه کنیم ضمن آن که افزایش سرمایه، تعداد شعب کارگزاری، استفاده از شعب بانک دی برای خرید وفروش سهام به صورت آنلاین و آفلاین و رسیدن به رتبه الف از جمله اهداف و استراتژی ما در این کارگزاری است.

محمود صالحی معاون بازاریابی بانک دی نیز در این نشست با اشاره به این که این بانک کار خود را با پنج شعبه شروع کرده است گفت: تا پایان سال ۹۰ ما ۹۱ شعبه راه اندازی کردیم که ۵۴شعبه آن در تهران و بقیه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ بوده است همچنین در حال حاضر ۲۳ هزار پوز فعال هستند که آن را تا پایان سال به۱۰۰ هزار خواهیم رساند. ۳۸۵ دستگاه ATM نیز تا پایان سال به هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از افزایش سرمایه بانک دی پس از کسب مجوز از سازمان بورس خبر داد و گفت: این افزایش سرمایه تا ۲۵ درصد خواهد بود که ۱۷ تومان آورده غیر نقدی و هشت تومان نقدی سهامداران تامین خواهد شد.

صالحی با بیان این‌که لازمه داشتن بانکداری شرکتی استفاده از خدمات نوین و ارائه این خدمات بوده است، گفت: ما توانسته‌ایم تمام بسترهای لازم برای بازار پول و سرمایه را آماده کنیم و در نظر داریم برای تکمیل خدمات خود در بحث صرافی کارگزاری و بیمه فعالیت‌های خود را گسترش دهیم و با ایجاد صندوق‌های سرمایه سهم خود را از بازار بیشتر کنیم.

در این نشست دکتر قاسم محسنی ـ عضو هیات مدیره و معاونت نهادهای مالی سازمان بورس ـ نیز اظهار کرد: امیدواریم برنامه‌های بانک دی و کارگزاری بانک دی به خوبی اجرایی شود تا رتبه لازم را برای دریافت مجوزهای بعدی و متعدد کسب کنند.

وی گفت: معمولا سازمان بورس سالی یکبار این رتبه بندی را انجام می دهد که امیدواریم مدیران بانک دی به این مسئله توجه کنند و تا آخر امسال بتوانند از این فرصت برای کسب رتبه بالاتر استفاده کنند.

وی از مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک دی برای حمایت از راه اندازی کارگزاری و فعالیت در بازار سرمایه و بازار بورس تشکر کرد و گفت: امیدواریم شرکت تامین سرمایه با مشارکت بانک دی تشکیل شود همچنین شرکت کارگزاری بانک دی بتواند از شعب این بانک بهترین استفاده را ببرد و افرادی کاردان برای میز کارگزاری در شعب به سرمایه گذاران جهت خرید و فروش سهام خدمات ارائه کنند.

وی گفت: در حال حاضر معاملات اعتباری هم در حال طراحی است و مقررات آن در حال تدوین است که بانک‌ها می‌توانند اعتبار لازم را بر این اساس در اختیار کارگزاران قرار دهند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که گواهی های سپرده‌ای که بانک دی منتشر می‌کند در فرابورس پذیرفته شوند.

به گزارش ایسنا در این مراسم ایوب باقرتبار ـ رییس اداره نظارت سازمان بورس، انوری عضو هیات مدیره، عبدی معاون مدیر عامل و دیگر اعضای هیات مدیره حضور داشتند و کارگزاری بانک دی با حضور مدیر عامل و عضو هیات مدیره سازمان بورس افتتاح شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.