افزایش عمر با چیدمان مناسب خانه

با اجرای این نکات در طراحی اتاق ها و فضای خانه تان به تاثیر معجزه آسای دکوراسیون در سلامت جسم و روح اعضای خانواده تان پی خواهید برد و خواهید دید که اجرای این تکنیک ها در دکوراسیون خانه می تواند چه تاثیر شگفت انگیزی بر تندرستی و سلامت جسم و روح تک تک اعضای خانواده داشته باشد.

 شما با اجرای این متدهای نه چندان دشوار می توانید علاوه بر تامین نیازهای اولیه فرزندان تان به شادابی و نشاط نسبت به داشتن نسلی سالم و تندرست اطمینان خاطر پیدا کنید.

چرا آشپزخانه باید گرم باشد

شاید از دیدگاه شما ارتباط اشتها با طراحی داخلی و دکوراسیون خانه چندان منطقی نباشد. اما درمانگران شیوه طبیعی رنگ درمانی بارها به اهمیت و ضرورت این مورد اشاره کرده اند و از تاثیر رنگ ها در افزایش اشتهای اعضای خانواده صحبت کرده اند.

این درمانگران بر این باورند که استفاده از رنگ های گرم مانند نارنجی، کرم و زرد می تواند بهترین انتخاب برای آشپزخانه باشد و تاثیر زیادی در افزایش اشتهای اعضای خانواده دارد و می تواند به بچه های بی اشتها کمک کند تا میل بیشتری به خوردن غذا پیدا کنند.

فراموش نکنید استفاده از رنگ تیره برای دیوارها، کابینت و وسایل آشپزخانه به هیچ وجه انتخاب خوبی نیست و موجب کاهش میل و اشتهای آنها می شود.

خوابی به رنگ روشن

اگر داشتن خوابی آرام و عمیق در طول سب برایتان مهم است و دوست دارید هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای انجام برنامه هایتان بیدار شوید به توصیه ما عمل کنید.

پیش از هر چیز توصیه می کنیم از رنگ های قهوه ای روشن، کرم شکلاتی یا نسکافه ای برای دیوارهای این اتاق یا پرده ها استفاده کنید و پس از آن وسایل ارتباط جمعی مانند تلفن، کامپیوتر و تجهیزات .رزشی را از این اتاق خارج کنید.

این وسایل یا هر وسیله ای که به نوعی به کار، تفریح یا ورزش مرتبط است مانع از تمرکز شما بر خواب شده و به این ترتیب انرژی خواب را از فضای اتاق خواب تان دور می کند. آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملی است که در داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک می کند.

نور افسردگی را دور می کند

یکی از مواردی که اهمیت نورپردازی اتاق ها و محل زندگی خانواده را تقویت می کند پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی، پرخاشگری و بی حوصلگی میان افراد خانواده است. تحقیقات مختلفی این موضوع را تایید می کند.

فضاهای تاریک و کم نور و اتاق هایی که به طور مناسب نورپردازی نشده باشند می توانند تاثیر زیادی در سلامت اعضای خانواده داشته باشند.

مقصود از نورپردازی آن است که اتاق ها قابلیت تنظیم نور در طول روز و شب را داشته باشند. مثلا اگر اتاق خواب در طول شب نورپردازی زیاد و بی قاعده داشته باشد ترشح ملاتونین را در بدن مختل کرده و موجب بی خوابی در فرد می شود.

درصورتی که اتاق پذیرایی و نشیمن خانه نورپردازی مناسب نداشته باشد و تاریک یا کم نور باشد می تواند دلیل ابتلا به افسردگی در دراز مدت باشد.

مکانی برای دور هم نشستن

یکی از مهم ترین نکاتی که در بهداشت روانی اعضای خانواده به ویژه فرزندان مهم است تقویت روابط و بنیان های خانواده با کمک طراحی داخلی و دکوراسیون خانه است.

 به این ترتیب که چینش مبلمان در فضای اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که یک فضای صمیمی را برای اعضای خانواده ایجاد کند به گونه ای که وقتی اعضای خانواده روی صندلی ها یا مبل ها می نشینند به دور یک محور گرد هم آیند و امکان ارتباط چشم در چشم و صورت به صورت را داشته باشند.

علاوه بر این اختصاص دادن فضایی روی دیوارها یا یک میز برای قاب عکس های خانوادگی نیز بسیار پر اهمیت است. وجود عکس های دسته جمعی و عکس هایی که تک تک فرزندان را در کنار پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و دیگر بستگان نشان می دهد به عمیق شدن ریشه های خانوادگی بچه ها کمک می کند.

منبع: نشریه زندگی ایده آل شماره ۱۱۶

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.