افزایش قیمت آب بخاطر فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی!

قیمت آب را افزایش دادند تا فرهنگ سازی کنند؟!

 

پورتال خبری ممتاز نیوز: یک کارشناس حوزه آب گفت: افزایش قیمت آب باید به‌گونه‌ای باشد که مشترکین در میزان مصرف سبد خانوار خود کاهش داشته باشند و به‌نظر می‌رسد که با این میزان افزایش، نتیجه مثبتی حاصل نمی‌شود.

این میزان افزایش قیمت آب تاثیری ندارد

داریوش مختاری  اظهار کرد: تجربه عملی نشان داد که افزایش قیمت بنزین تاثیری در میزان مصرف نداشت اما بدیهی است که افزایش قیمت اقلام مصرفی سبد خانوار موجب کاهش مصرف می‌شود.وی ادامه داد: همانطور که پس از گرانی قیمت برق و گاز شاهد کاهش مصرف بودیم، با توجه به شرایط بحرانی در حوزه آب نیز باید حرکتی موثری در این زمینه انجام شود.

این کارشناس با بیان اینکه قیمت تمام‌شده تولید هر متر مکعب آب در بخش شهری و روستایی بسیار زیاد است، گفت: بر اساس محاسبات انجام‌شده قیمت تمام‌شده هر متر مکعب آب در بخش روستایی بین ۲ تا ۶ هزار تومان و در بخش شهری ۱۴۰۰ تومان تخمین زده شده است.

به گفته مختاری برای انتقال آب از دریا و شیرین‌سازی نیز قیمتی معادل ۲ دلار به دولت تحمیل می‌شود لذا با توجه به توان دولت و بحرانی بودن شرایط آبی کشور باید تدابیر اساسی در این زمینه اخذ شود.

ویبا بیان اینکه باید برای رفع بحران آبی کشور هر کار لازم و ضروری صورت بگیرد،اظهار کرد:باید با افزایش قیمت آب بتوانیم یک تعادلی را در مصرف انرژی ایجاد کنیم و از تشدید بحران آبی بکاهیم چراکه در غیر این صورت قطعا صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.این کارشناس با اشاره به پیشنهادات موثر در این راستا گفت: دولت باید با ایجاد سازوکارهای مناسب بحران آبی کشور را کاهش دهد و برای این مهم برنامه ریزی اساسی را تدبیر کند.

وی با اشاره به نقش تصمیم‌گیری دولت در رفع بحران آبی کشور اظهار کرد: دولت می‌تواند در شش ماه سال قیمت گاز و در شش ماهه دیگر قیمت آب را افزایش منطقی دهد و از این طریق علاوه بر ایجاد تعادل در سبد خانوار موجب کاهش مصرف شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.