افزایش قیمت بعضی کالاها پیش از آغاز فاز دوم “هدفمندی یارانه‌ها”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

طبق گفته هیئت دولت فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از آخر این هفته اجرا خواهد شد اما بر اساس ملاحظات، قیمت کالاها در سطح شهر با افزایش مواجه شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بنابر اعلام هیئت دولت فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طی روزهای آینده اجرا خواهد شد.
 
بر این اساس، با توجه به اجرای این قانون و به تبع آن آزادسازی نسبی قیمت کالاها‌، طی روزهای عادی باید منتظر افزایش بهای محصولات در سطح شهر باشیم، افزایش قیمتی که طبق گفته مسئولان دولتی با شیب کندی حرکت خواهد کرد.
 
اما طبق ملاحظات خبرنگار ما از سطح شهر، بازار سریع‌تر از دولت اقدام به اجرای این قانون کرده و با بالا بردن بهای اکثر کالاها واکنش خود را به فاز دوم نشان داده است ٬ مسئله‌ای که سبب سو استفاده دلالان شده است.
 
در همین راستا، یکی از فروشندگان خواروبار به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: از ۳۰ فروردین که زمزمه افزایش قیمت سوخت بلند شد بهای بیشتر کالاها با افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی مواجه شده است.
 
وی ادامه داد: البته با اجرای فاز دوم قطعاً شاهد افزایش دوباره قیمت‌ها در هفته آینده خواهیم بود.
 
همچنین دیگر فروشنده سطح شهر با بیان اینکه در این هفته نسبت به هفته قبل ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان بعضی از کالاها با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، اظهار داشت: زمانی که صحبت از اجرای قانون هدفمندی در جامعه می‌شود قیمت بعضی از کالاها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.