افزایش قیمت بهای طلا

۰۱م اسفند ،

همان‌گونه که در روزهای قبل پیش بینی می‌شد، امروز، بهای اونس جهانی طلا در پی باز شدن بازارهای آسیا بعد از یک هفته تعطیلات سال نو و افزایش میزان معاملات فیزیکی در این بازارها برای دومین روز پیاپی و تا حدی افزایش یافت.

تابناک: همان‌گونه که در روزهای قبل پیش بینی می‌شد، امروز، بهای اونس جهانی طلا در پی باز شدن بازارهای آسیا بعد از یک هفته تعطیلات سال نو و افزایش میزان معاملات فیزیکی در این بازارها برای دومین روز پیاپی و تا حدی افزایش یافت. اما همچنان بی میلی  سرمایه گذاران در بازارهای غربی و همچنین قوت ارزش دلار منجر به آن شده است که رشد بهای طلا تدریجی باشد.

هفته قبل بهای طلا معدل ۳ درصد کاهش پیدا کرده بود که طی ۹ ماه قبل بی سابقه بوده است. بازگشت خریداران به بازارهای آسیا هرچند توانسته است تا حدی این افت قیمت را جبران کند، اما این امر به نظر سرمایه گذاران چندان طبق پیش بینی‌ها نبوده است.

در همین حال امروز بهای طلا با ۰٫۲ درصد افزایش به ۱۶۱۲ دلار در هر اونس رسیده است. حفظ ارزش دلار طی هفته های اخیر مهم‌ترین عامل در رشد تدریجی و کم رمق بهای طلا بوده است. طی ماه قبل بهای دلار به شکل متناوب در برابر سبدی از ارزهای مختلف رشد داشته است که این امر فشار شدیدی بر بورس کالا در سراسر جهان داشته است.

از سویی حجم معاملات فیزیکی، که مشخصه بارز بازارهای آسیایی و به خصوص چین است، منجر به آن شد که تا حدی فشار از روی طلا طی دو روز قبل برداشته شود. اما این افزایش تقاضای فیزیکی نتوانست منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران در بازارهای غرب شود. موردی که بی ارتباط با رشد اقتصادی اخیر در کشورهای اروپایی و آمریکا نیست.

تحلیلگران بر این باورند که با آغاز کار بازارهای آسیا و جنوب آسیا، رشد تقاضای فیزیکی منجر به افزایش بها طی روزهای آتی شود ولی این رشد متأثر از عوامل پیش گفته برای مدتی تدریجی و آهسته خواهد بود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.