افزایش قیمت شوینده‌ها قطعی نشده است

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی از ارائه پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت مواد شوینده و بهداشتی به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد.

بختیار علم بیگی در گفت وگو با ایسنا، افزود: انجمن تصمیم گرفته با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید مواد شوینده و بهداشتی و همچنین نوسان نرخ ارز طی چند ماه گذشته پیشنهاد افزایش به طور متوسط ۲۰ درصدی قیمت این محصولات را به سازمان حمایت ارائه دهد.

او با اشاره به این که این پیشنهاد هنوز قطعی نشده است، گفت: قیمت برخی از مواد اولیه تولید بین ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش یافته است که در چنین شرایطی چاره ای جز افزایش قیمت محصولات تولیدی نیست.

پیشتر نیز جمشید فروزش – دبیر شورای تولیدکنندگان پودر شوینده، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اختصاص نیافتن ارز مرجع به واردات مواد اولیه تولید پودر شوینده گفته بود که از خرداد ماه امسال واردات مواد اولیه کارخانه‌ها با مشکل مواجه شده است و در صورت ادامه این روند عرضه پودر در بازار دچار اختلال می‌شود.

به گفته وی در چهار ماه نخست امسال ۱۶۰ هزار تن پودر در حد نیاز جامعه تولید و توزیع شد. بخشی از تولید نیز صادر شد، اما هم اکنون تولیدکنندگان به دلیل بروز مشکل در واردات برخی مواد اولیه قادر نیستند با ظرفیت کامل تولید کنند.

به گفته دبیر شورای تولیدکنندگان پودر شوینده ، هم‌اکنون ۱۲ کارخانه تولید پودر شوینده در کشور فعال هستند که مواد اولیه موردنیاز آنها مانند آنزیمها، اسانس، سولفات، مقوا، الکل چرب و اسید اویل وارداتی است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.