افزایش نازایی در ایران

سید مهدی احمدی اظهار کرد: مصرف کنندگان قرص‌های ضد بارداری باید پس از سه ماه یک‌بار، دو ماه قطع و از روش‌های جایگزین دیگری استفاده کنند.

به گزارش فارس، وی افزود: به طور معمول مصرف این قرص‌ها پس از سه تا چهار ماه سبب ضعیف شدن ترشح هورمون‌های جنسی در مصرف‌کنندگان می‌شود و فعالیت مخاط رحم را مختل می‌کند که لازم است چند ماهی مصرف آن قطع و دوباره از این روش استفاده شود.

مدیرعامل مرکز باروری و ناباروری اصفهان اضافه کرد: نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیت باروری ایران، نابارور هستند که آمار قابل تأمل و توجهی است.

*تولد نوزادان ناهنجار در کشور طی چند سال اخیر رو به افزایش است

وی با بیان اینکه عوامل محیطی در ایجاد نازایی مردان و زنان تأثیر بسزایی داشته است، افزود: عوامل تغذیه‌ای یکی از عوامل مهم در بروز نازایی در دو گروه از افراد است که استفاده از مواد غذایی کنسرو شده به دلیل مواد افزودنی و رنگ‌ها، مصرف فست‌فود‌ها، خوردن چیپس و پفک و سموم دفع آفات، زمینه‌های بروز نازایی را افزایش می‌دهد.

احمدی تصریح کرد: اگر چه میزان درصد نازایی در ایران مسیر تندی به خود گرفته اما به مرز نگران کننده‌ای نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه دو تا سه درصد از جمعیت نابارور کشورهای اروپایی، از انواع روش‌های بارداری مصنوعی استفاده می‌کنند، ادامه داد: در ایران تنها یک درصد از جمعیت نابارور به استفاده از این روش‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرعامل مرکز باروری و ناباروری اصفهان هزینه‌های بالای روش‌های مصنوعی باروری و بیمه نبودن زوج‌های نابارور سبب شده که بسیاری از خانواده‌ها زیر بار استفاده از این تکنولوژی نروند، اضافه کرد: میزان درصد ناهنجاری در نوزادان متولد شده از روش‌های باروری مصنوعی است و اگر با کل جمعیت سنجیده شود، زیاد چشمگیر نیست.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال میزان درصد ناهنجاری در فرزندان حاصل از روش IVF نسبت به جمعیت کل بسیاری جزئی است و قابل ذکر نیست، اما درصد ناهنجاری در روش میکرواینجکشن به دو تا ۲. ۵ درصد می‌رسد.

احمدی گفت: تنها شاهد دو درصد ناهنجاری در استفاده از روش‌های جدید بارداری مثل IVF، میکرو اینجکشن، فریزکردن و غیره بارداری هستیم و این در حالی است که میزان ناهنجاری در استفاده از درمان‌های دارویی به ۱۸ درصد می‌رسد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.