افزایش نرخ بهره در روسیه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:بانک مرکزی روسیه روز جمعه نرخ های بهره اصلی شامل میزان سود روز شمار سپرده گذاری ها، نرخ سود روز شمار توافقنامه بازخرید اوراق قرضه ( نرخ بهره رپو) و نرخ تنزیل را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، بانک مرکزی روسیه با انتشار یافتن گزارشی اعلام کرد نرخ های بهره اصلی خود را از هفت درصد به هفت و نیم درصد افزایش داده است.
این بانک که وظیفه تنظیم سیاست پولی و مالی روسیه را برعهده دارد اعلام کرد کاهش ارزش روبل در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان، افزایش بیش از حد انتظار تورم و اوضاع نابسامان بازار مالی کشور سبب اصلی تصمیم اش در افزایش نرخ بهره بوده است.
برخی عوامل از جمله ناپایداری در اوضاع ژئو پلتییک همزمان با افزایش تنش ها دربارهٔ اوضاع اوکراین، بر تولید و سرمایه گذاری ها تاثیر منفی گذاشته و این امر در نهایت سبب افزایش قیمت کالاها و خدمات مصرفی در روسیه شده است.
بانک مرکزی روسیه در حالی امروز تصمیم گرفت نرخ بهره را افزایش دهد که در اوایل ماه مارس نیز نرخ بهره را از پنج و نیم درصد به هفت درصد افزایش داده بود.
اما کارشناسان مسائل مالی و بانکی از جمله میشال دیبولا اقتصاد دان در بانک ب ان پی پاریبا در این باره می گویند اگر بحران اوکراین به قوت خود ادامه پیدا کند، این گونه اقدامات بانک مرکزی روسیه راه به جایی نخواهد برد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.