افزایش نظارت بیمه مرکزی بر شبکه‌ فروش

۳۰ آبان ،

بینا- معاون امور شعب و بازاریابی بیمه نوین با اشاره به افزایش نظارت بیمه مرکزی در آیین‌نامه تازه اعطای نمایندگی گفت: افزایش ساعات آموزش و لغو کد دائمی نماینده متخلف از ویژگی‌های این آیین‌نامه است. به گزارش تفسیری بینا، سهراب میرفخرایی، در خصوص وضعیت نمایندگان شرکت‌های بیمه و جذب نماینده به فارس اظهار داشت: بیمه مرکزی در آیین‌نامه ۵۷ مصوب شورای عالی بیمه جذب نمایندگان را به شرکت‌های بیمه واگذار کرد و در مدت زمانی که از تصویب آیین‌نامه می‌گذرد، شرکت‌های بیمه دستور‌العمل‌های داخلی برای جذب نماینده تهیه کردند.
معاون امور شعب و بازاریابی شرکت بیمه نوین ادامه داد: بعضی شرکت‌ها برای سرعت بخشیدن به جذب پرتفو اقدام به پذیرش تعداد بسیاری نماینده کردند که این اقدام کنترل و نظارت بر عملکرد آنها مشکلاتی را به وجود آورده بود، بنابراین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به عنوان نهاد ناظر طبق بررسی‌های انجام شده تشخیص داد که باید این وضعیت اصلاح شود از این رو آیین‌نامه ۷۵ را جایگزین آیین‌نامه۵۷ شورای عالی بیمه کرد.
وی گفت: در این آیین‌نامه نظارت بیمه مرکزی گسترده شده و حتی تمدید مجوز فعالیت نمایندگان منوط به برگزاری و قبولی آزمون شده است.
میرفخرایی در مورد نکات مثبت آیین‌نامه ۷۵ گفت: یکی از این نکات موضوع رتبه‌بندی نمایندگان شرکت‌های بیمه است که براساس نحوه عملکرد نماینده حدود اختیارات آنها تعیین خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین در آیین‌نامه مذکور سابقه کار بیمه‌ای برای دارندگان کارشناسی مدیریت بیمه برداشته شده و ساعات آموزش به سبب اهمیت آن از ۸۰ ساعت به ۱۲۰ ساعت افزایش پیدا کرده است.
معاون امور شعب و بازاریابی بیمه نوین تصریح کرد: اجباری شدن کارآموزی به مدت ۱۵ روز برای اشخاص متقاضی نمایندگی و لغو کد دائمی نمایندگان متخلف از جمله تغییرات تازهی است که در آیین‌نامه ۷۵ اعمال شده است.
میرفخرایی گفت: در آیین‌نامه تازه اقوام درجه یک و دو اشخاص شاغل در شرکت می‌توانند همانند سایر اشخاص کد نمایندگی بگیرند، در حالی که در پیش‌نویس آیین‌نامه این موضوع ممنوع شده بود که بهتر بود با توجه به اتفاقاتی که در این مورد در سالیان پیش رخ داده، این موضوع مورد توجه قرار می‌گرفت.
وی با بیان اینکه در مجموع، آیین‌نامه تازه، آیین‌نامه مطلوبی است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با گسترش صنعت بیمه، لازم است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بعد نظارتی قوی داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ضعف عمده نمایندگان در نحوه فروش و تکنیک‌های آن است و یکی از علل فروش کم بیمه‌های عمر در ایران، عدم بازاریابی و فروش صحیح است.
میرفخرایی با اشاره به عملکرد شرکت‌ها در زمان اجرای آیین‌نامه ۵۷ گفت: نظارت و کنترل از هنگام پذیرش و جذب نماینده آغاز می‌شود و اگر جذب نماینده ضابطه‌مند و طبق دستور‌العمل‌ها انجام پذیرد، مسائل و مشکلات بعدی به حداقل خواهد رسید.
معاون امور شعب و بازاریابی بیمه نوین با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون حدود ۱۴۰۰ نماینده فروش در سطح کشور دارد، تصریح کرد: برنامه ما گسترش شبکه فروش به ویژه فروش بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه از طریق جذب نمایندگان فروش بیمه‌های عمر است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.