افزایش وحشتناک قیمت بلیت هواپیما بدون توجه به مخالفت وزارت راه و شهرسازی

درحالی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها نداده که شرکت‌های هواپمیایی همچنان به گرانفروشی ادامه می‌دهند.

افزایش وحشتناک قیمت بلیت هواپیما بدون توجه به مخالفت وزارت راه و شهرسازی

به گزارش ممتاز نیوز، هفته گذشته رسانه‌ها در گزارشی از افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی و فروش بالاتر از قیمت‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری آن توسط شرکت‌های هواپیمایی خبر دادند.

در ادامه، پیگیری‌ها از سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای چرایی افزایش بی‌سرو صدا قیمت بلیت پروازهای داخلی نتیجه‌ای در بر نداشت. البته یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی عنوان کرد که با شکایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی،‌ دیوان عدالت اداری رای به ابطال مصوبه قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی داده است. استناد دیوان نیز قانون برنامه ششم در رابطه با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بوده است.

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی چند روز پس از اطلاع‌رسانی رسانه‌ها اعلام کرده که این وزارتخانه هیچ مجوز افزایش قیمتی به ایرلاین‌ها نداده است.

حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه‌ و شهرسازی در این ‌ رابطه اعلام کرد: «بر خلاف اخبار منتشر شده در چند روز اخیر، هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده و مرجع قیمت گذاری تنها شورای عالی هواپیمایی است.  شرکت های هواپیمایی موظف به اعمال قیمت مصوب خرداد ماه سال جاری هستند، در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.»

با وجود تاکید مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی، شرکت‌های هواپیمایی به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند. به‌عنوان نمونه بلیت مسیر پروازی تهران-مشهد بر اساس قیمت‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است،‌ اما هواپیمایی معراج بلیت این مسیر را با قیمت ۲ میلیون و ۱۲ هزار تومان می‌فروشد. این‌گونه به نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی برای این تخلف آشکار، متولی حمل‌ونقل هوایی کشور را همراه خود دارند.

نکته جالب توجه در نحوه فروش بلیت پروازهای داخلی  این است که شرکت‌های هواپیمایی پس از رسانه‌ای شدن گرانفروشی در این بخش، قیمت بالای بلیت برخی پروازهای خود را با برچسب بیزینس به فروش می‌رسانند!

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.